رشتخوار -عضو شورای اسلامی شهر رشتخوار خواستار ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای در رشتخوار به تربت حیدریه و رشتخوار به خواف شد.

 رشتخوار نیازمند پایگاه امداد و نجات بین جاده ای است

سید حمید  موسوی  در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین ، با اشاره به تردد و ترافیک زیاد در محور رشتخوار به تربت حیدریه و رشتخوار به خواف و کم عرضی جاده و دو طرفه بودن محور با توجه به حوادث متعدد طبیعی و انسان ساخت و کمبود پایگاه امدادی، این شهرستان ضرورت دارد.

وی با اشاره به نیاز شهرستان رشتخوار  به  احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای در مجاورت جاده ترانزیتی رشتخوار به تربت حیدریه و رشتخوار به خواف گفت: حجم بالای تردد در این جاده به ویژه در محدوده شهرستان رشتخوار، نیاز مضاعفی را برای احداث پایگاه امداد جاده ای و پوشش حوادث ترافیکی از سوی جمعیت هلال احمر با توجه به نقش آنان در امدادرسانی به مصدومان حوادث جاده ای احساس می شود.

موسوی با اشاره به این که  جمعیت هلال احمر رشتخوار در تمامی صحنه ها و عرصه ها حضور پر رنگ و موثر داشته و در برآورده کردن مطالبات مردم فعال است خواستار  ساخت اتاق ویژه حوادث در شهرستان شد و گفت:  اتاق ویژه حوادث محلی امن و مقاوم و مجهز  در سطح شهرستان است که می تواند  هنگام وقوع انواع حوادث، عملیات امداد و نجات از آنجا کنترل و هدایت شود.

ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای در اولویت

فرماندار رشتخوار هم در این خصوص به خبرنگار قدس آنلاین، گفت: با توجه به ترافیک سنگین و سانحه ساز در محور خواف- رشتخوار- تربت حیدریه که همیشه حوادث تلخی را بوجود می آورد، اولویت کار خود را ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای قرار داده ایم.

خالقداد عرب اظهار داشت:این پایگاه در دهستان آستانه  با اعتبار ۵ میلیارد ریال احداث می شود که بر حسب دستور استاندار خراسان رضوی این پروژه باید تا یک سال آینده ساخته شود.

وی هم با تقدیر از نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نماینده مردم این شهرستان  در مسیر پیشبرد و پیشرفت شهرستان رشتخوار، در خصوص پیگیری تامین اعتبار به منظور تکمیل ساختمان بحران، ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای و نیز ارتقاء انبار امدادی هلال احمر این شهرستان تلاش زیادی کرده اند.

وی با اشاره به افزایش ترافیک در محور ترانزیتی رشتخوار به تربت حیدریه تا خواف به دلیل مجاورت با  سنگ معدن و تحولات اقتصادی در شهرستان  رشتخوار خاطر نشان کرد: در کنار تمامی پروژه ها اعم از سیلو گندم، معاینه فنی، شرکت ساخت فیلتر هوا، شرکت بسته بندی زعفران، کارخانه پودر سیر و پیاز و ...  چند طرح کلان صنعتی و فولادی در شهرستان داریم که با ریل گذاری های صورت گرفته در آینده نزدیک، با راه اندازی این پروژه ها شهرستان ما شاهد یک رونق و توسعه عظیم اقتصادی خواهد بود.

فرماندار شهرستان رشتخوار  افزود: با هماهنگی هایی که با مسئول امور املاک و اراضی آستان قدس انجام شده، مجموعه دامداری آستان قدس تعهد داده صد در صد افزایش ظرفیت در تولید شیر و افزایش دام شیرده داشته باشد و اگر آن ها در این میان بتوانند یک کارخانه شیر در شهرستان احداث نمایند این امر هم باعث اشتغالزایی جوانان زیادی می شود.   رشتخوار با جمعیت بالغ بر ۶۵ هزار نفر دارای ۶۰ روستا، چهار دهستان، سه شهر از توابع خراسان رضوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.