کرمان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: میوه شب عید در استان کرمان در حال تأمین است.

تأمین میوه شب عید در استان کرمان/ برنج‌های وارداتی باید مجوز داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین، عباس سعیدی صبح امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با حضور ذکاء‌اسدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان برگزار شد، اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان متولی تأمین میوه شب عید است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌های متعدد برای تنظیم بازار در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان داشت: در زمینه تأمین گوشت مرغ و میوه شب سال تمهیداتی اندیشیده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ادامه داد: ۷۰۰ تن سیب درختی برای شب عید در استان کرمان تأمین می‌شود که تاکنون ۵۵۰ تن سیب حمل و در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی شده است.

سعیدی ابراز داشت: با توجه به اینکه سیب‌های قرمز از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند، بنابراین ۸۰ درصد سیب زرد و ۲۰ درصد سیب قرمز برای میوه شب عید استان تأمین می‌شود.

وی همچنین از تأمین یک‌هزار و ۴۰۰ تن پرتقال از جنوب برای شب عید در استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: مقداری از پرتقال مورد نیاز شب عید در استان کرمان در حال برداشت، سورت و ذخیره‌سازی است.

این مسؤول تصریح کرد: سهمیه‌بندی میوه شب عید در شهرستان‌های استان نیز بر اساس اعلام نیاز فرمانداران در اختیار قرار می‌گیرد، تأمین اقلامی مانند برنج، شکر و روغن نیز بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است.

سعیدی افزود: دو رقم برنج پاکستانی و تایلندی هم برای شب عید در استان کرمان تأمین می‌شود، تمام برنج‌های وارداتی باید دارای مجوز باشد در غیر این صورت قاچاق هستند و می‌توانند، خسارت‌هایی را وارد کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از یک‌هزار تن برنج و بیش از یک‌هزار تن شکر برای ایام پایانی سال در استان کرمان تأمین کرده‌ایم و مشکلی در زمینه تأمین این اقلام نداریم.

منبع: فارس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.