اهواز_ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: برای استان خوزستان در حال حاضر ۱۳۰پروژه فعال داریم که برای سه سال آینده برنامه ریزی شده و به تدریج سرمایه گذاری آنها صورت می گیرد تا ۴۵۰۰ مگاولت آمپر و ۲۵۰۰ کیلومتر مدار به ظرفیت شبکه اضافه شود . 

بیشترین مشکل مصرف برق در اهواز در کیانپارس است/مشکل تملک زمین داریم

به گزارش قدس آنلاین، محمود دشت بزرگ در جلسه‌ای که به منظور بررسی وضعیت صنعت برق خوزستان و آمادگی برای تابستان ۹۷، امروز ۲۹ بهمن ماه در اهواز برگزار شد با اشاره اقدامات انجام شده در یک سال گذشته و ارائه گزارشی از وضعیت شبکه و اقداماتی که باید انجام شود، اظهار کرد: باید در شرکت برق منطقه ای خوزستان به منطقه شوش -که در شبکه ۲۳۰ کیلوولت دارای مشکل است- و همچنین شهرستان ایذه، توجه و تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: در این زمینه عملیات اجرایی دو پست ۱۳۲/۳۳ کیلو ولت دانیال و و زیگورات به طور همزمان برای شوش آغاز شده است که این دو پست در تابستان ۹۷ در مدار بهره برداری قرار می گیرند. همچنین در پست چغازنبیل افزایش ظرفیت ۱۰۰ مگاولت آمپری را شاهد هستیم.  

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان ادامه داد: در منطقه ایذه نیز پست ۱۳۲/۳۲ کیلو ولت آنزان برنامه ریزی شده است تا در تابستان ۹۷ ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر آن به بهره برداری برسد.

دشت بزرگ عنوان کرد: تعدادی پروژه را برای شهر اهواز به خصوص در مرکز که ثقل بار است پیش بینی کرده ایم. در این زمینه ۸ پروژه اولویت دار هستند که برای شهر اهواز بسیار حیاتی است و در مجموع ۱۶۶۰ مگاولت آمپر به ظرفیت شبکه در این مناطق اضافه می شود.  

وی با بیان اینکه به دنبال تکمیل رینگ ۴۰۰ کیلوولت در شهر اهواز هستیم، گفت: پست ۴۰۰/۱۳۲ کیلو ولت هاشمی اهواز در رینگ فوق توزیع در پایان تابستان ۹۷ به اتمام می رسد. همچنین پست ۴۰۰ کیلو ولت پیروزان را برای پایان سال ۹۷ برنامه ریزی کردیم و پست۴۰۰ کیلو ولت بقایی را هم در برنامه خود داریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان عنوان کرد: برای استان خوزستان در حال حاضر ۱۳۰پروژه فعال داریم که برای سه سال آینده برنامه ریزی شده و به تدریج سرمایه گذاری آنها صورت می گیرد تا ۴۵۰۰ مگاولت آمپر و ۲۵۰۰ کیلومتر مدار به ظرفیت شبکه اضافه شود.  
دشت بزرگ اظهار کرد: بیشترین مشکل مصرف در اهواز در منطقه کیانپارس است و پست هایی که در این منطقه هستند با ظرفیت نهایی خود در مدار هستند. باید هر چه سریع تر در شمال منطقه کیانپارس یک قطعه زمین را تملک کنیم و در این زمینه رایزنی متعددی شده اما متاسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده ایم.

وی ادامه داد: انتظار داریم که شهرداری اهواز در این زمینه کمک کند، زیرا پروژه پست طبیعت برای شهر اهواز بسیار نجات بخش است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان عنوان کرد: برای کاهش بار پست های شهر اهواز دو راهکار پیش بینی کردیم که یکی توسعه پست فلسطین و همچنین افزایش ظرفیت و توسعه پست توحید است که زمین آن آماده سازی شده است.  

دشت بزرگ بیان کرد: کار دیگری که در برق منطقه ای خوزستان انجام می دهیم، نگاه به وضعیت عمر بالای ترانسفورماتورها و بارگیری بالای آنها در شبکه است. در این زمینه قرارداد ۱۲ دستگاه ترانس ۱۳۲/۳۳ کیلو ولت را منعقد کرده ایم و ۵ دستگاه نیز تحویل گرفته ایم. همچنین دو دستگاه در پایان سال به ما تحویل داده می شود و مابقی نیز تا پایان تابستان ۹۷ در شبکه قرار می گیرند.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده در استان هیچ گونه خاموشی در گرد و غبار شدید ۲۵ بهمن ماه نداشتیم و امیدواریم با توجه به برنامه ریزی های انجام شده با شرکت های توزیع، ظرف دو سال اثرات این پدیده مخرب را در سطح غرب استان خوزستان به حداقل برسانیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.