اهواز_ معاون مطالعات پایه و طرحهای جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: ۱۲.۵ میلیارد متر مکعب از حجم مخازن سدهای استان خالی است .

۱۲.۵ میلیارد متر مکعب از حجم مخازن سدهای خوزستان خالی است

به گزارش قدس آنلاین، هوشنگ حسونی زاده در جلسه‌ای که به منظور بررسی وضعیت صنعت برق خوزستان و آمادگی برای تابستان ۹۷ که امروز ۲۹ بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال آبی تا به امروز ۲میلیارد و ۸۰۰میلیون متر مکعب حجم ورودی آب داشتیم که در مقایسه با سال گذشته ۵۱درصد و در مقایسه با متوسط دراز مدت ۶۸درصد کاهش ورودی داریم . 

وی افزود: در حالی که باید حدود ۹میلیارد مترمکعب حجم ورودی آب داشته باشیم تنها حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰میلیون متر مکعب ورودی داریم . 

معاون مطالعات پایه و طرحهای جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: حجم مفید مخازن استان خوزستان که بتوان به وسیله آن ها تولید انرژی کرد، یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون متر مکعب است و حجم خالی مخازن نیز ۱۲.۵میلیارد متر مکعب است . 

حسونی زاده عنوان کرد: این مساله در حالی است که در سد دز ۵۶میلیون متر مکعب و در مجموعه سدهای کارون ۲۶۱میلیون متر مکعب حجم مفید آب وجود دارد که در حال مدیریت آن هستیم. در این سدها کاهش ورودی آب بسیار شدیدی داریم . 

وی ادامه داد: آخرین وضعیت پوشش سطح برف نیز مناسب نیست و فقط معادل ۱۵درصد کل حوزه پوشش برف داریم که چگالی آن ها نیز بسیار محدود است . 

معاون مطالعات پایه و طرحهای جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: با پیش بینی هایی که شده، برای بحث برنامه ریزی منابع آب استان چندین سناریو در نظر گرفته ایم. پیش بینی ما در سناریو عملیاتی آن است که با توجه به احجام مخازن سدهای مختلف، حدود ۳۵۹۵ مگاوات ساعت تولید برق داشته باشیم که این عدد در مقایسه با سال گذشته حدود ۴۴درصد کاهش خواهد داشت . 

حسونی زاده گفت: در استان های بالادست که تامین کننده آب استان هستند وضعیت خیلی مناسب نیست و حتی وضعیت بارشی آن ها از استان خوزستان نیز بدتر است. 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.