قزوین_ فرمانده ناحیه امام سجاد (ع) قزوین از تشییع و تدفین دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهر معلم کلایه خبر داد.

شهر معلم کلایه قزوین به عطر دو شهید گمنام معطر می شود

مهدی صادق پور در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س)، مردم استان قزوین میزبان شهیدان گمنام هستند که مراسم وداع با دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس شامگاه یکشنبه با حضور پر شور مردم در مسجد دوازده امام و مسجد فاطمه الزهرا (س) شهر اقبالیه برگزار شد.

وی افزود: یکی از شهدای گمنام ۱۷ ساله در عملیات والفجر هشت در  بهمن ۱۳۶۴ در جزیره ام الرصاص و شهید گمنام دیگری ۲۶ ساله در عملیات تک دشمن تیرماه ۱۳۶۷ در محل زبیدات به درجه رفیع شهادت نائل شده است.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین بیان کرد: پیکر مطهر این دو شهید گمنام در ساعت ۹:۳۰ صبح روز سه شنبه یکم اسفند ماه همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) در شهر معلم کلایه الموت شرقی از مقابل مسجد اسطلبر تا پارک این شهر با حضور مردم و مسوولان تشییع و تدفین می شود.

صادق پور با بیان اینکه همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) هشت شهید گمنام پس از تفحص تحویل استان قزوین شده که دو شهید گمنام آن به شهر معلم کلایه الموت شرقی تحویل داده می شود، عنوان کرد: مراسم وداع با این شهیدان گمنام نیز روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه همزمان با نماز مغرب وعشا در دو مکان که یکی در مصلی نماز جمعه شهر معلم کلایه و دیگری در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای جوینک رجایی دشت با سخنرانی آیت الله مجید تلخابی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری، برگزار می شود.

وی اضافه کرد: شهید و شهادت جایگاه ویژه ای از فرهنگ غنی انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارد و شهدای گمنام در این عرصه از درخشش بیشتری برخوردار هستند.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین گفت: شهدا نعمات و برکات بسیاری را برای کشور داشته اند و موجودیت، استقلال، اقتدار و امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون ازخودگذشتگی شهدای دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای گمنام هستیم.

صادق پور با بیان اینکه وظیفه همه مسئولان تجلیل و تکریم از مقام شامخ شهدای عزیز است، تصریح کرد: حضور شهدای گمنام در هر شهری دارای برکات معنوی بسیار است و قرآن کریم شهدا را هم ردیف با انبیاء الهی دانسته که دارای مقام شفاعت هستند. یادمان شهدای گمنام محلی برای کسب فیض و بالا بردن سطح دینداری مردم جامعه است‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.