قزوین_ مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی استان قزوین گفت: بیمه‌های تجاری ۲۰۰ میلیارد ریال از محل دریافتی بیمه شخص ثالث به این مرکز بدهکار هستند.

 بیمه‌های تجاری ۲۰۰ میلیارد ریال به مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی قزوین بدهکارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سایت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، محسن ادهمی با بیان اینکه بیمه‌های تجاری ۲۰۰ میلیارد ریال از محل دریافتی بیمه شخص ثالث به مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی استان قزوین بدهکار هستند، اظهار داشت: سازمان‌های بیمه‌گر تجاری مکلف است ۱۰ درصدی که بابت بیمه شخص ثالث از مردم دریافت می‌کند، برای درمان رایگان مصدومان ترافیکی به طور مستقیم به حساب وزارت بهداشت واریز کند.

وی درخصوص رسیدگی به مصدومان ترافیکی گفت: تا ۱۳ سال قبل مصدومان تصادفی باید خودشان هزینه ها را پرداخت می‌ کردند و گاهی برسر پرداخت هزینه بین ضارب و مصدوم درگیری ایجاد می شد و مشکلات زیادی به وجود می آمد که این امر موجب می شد، مصدومان گاهی دقایق یا ساعت‌ هایی را بر روی زمین بمانند.

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی استان قزوین افزود: براساس ماده ۹۲ قانون برنامه چهارم توسعه، بند ب ماده ۳۷ قانون پنجم توسعه و همچنین ماده ۳۰ قانون الحاق مقررات مالی دولت، بنا شد که قسمتی از هزینه ‌ای که مردم و صاحبان خودروها بابت بیمه شخص ثالث می ‌پردازند، در این زمینه هزینه شود و هیچگونه هزینه ای در بیمارستان ها با تعرفه دولتی برای خدمات و تجهیزات درمانی از هیچ مصدوم ترافیکی أخذ نشود.

ادهمی خاطرنشان کرد: این موضوع یکی از دستاورد های مهم نظام سلامت کشور است که مورد توجه و تقدیر سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: درست است که نباید تصادفی رخ دهد و اینگونه حوادث باید به حداقل ممکن برسد، اما درحال حاضر مصدومان ترافیکی بابت پرداخت هزینه های درمانی مشکلی ندارند و هزینه هایشان از طریق بیمه های تجاری که بیمه شخص ثالث صادر می کنند، دریافت می شود.

مدیرمرکز آموزشی درمانی شهید رجایی استان قزوین یادآور شد: طبق همان بندها، از جمله ماده ۳۰ قانون الحاق مقررات مالی دولت و بند ب ماده ۳۷ قانون پنجم توسعه، سازمان های بیمه گر تجاری مکلف است تا ۱۰ درصدی که از مردم بابت این موضوع دریافت می کنند، مستقیما به حساب وزارت بهداشت واریز کنند که در این مورد اخیرا مشکلاتی ایجاد شده است، چراکه درحال حاضر بیش از ۸۰۰۰ میلیارد ریال پولی که بیمه های تجاری از مردم دریافت کرده اند، به صندوق وزارت بهداشت واریز نشده است که این امر موجب بروز ایجاد مشکلات عدیده در تأمین کالا و خدمات جهت بیماران شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.