تربت جام ـ رئیس شورای فرهنگ عمومی تربت جام از برگزاری کنگره ملی شعر اهل بیت (ع) دراین شهرستان خبرداد و گفت: این گنگره ملی که با حضور شعرای اهل تشیع و تسنن اجرایی خواهد شد و شاعران با محوریت فضایل اهل بیت(ع) به رقابت خواند پرداخت.

برگزاری کنگره ملی شعر اهل بیت (ع) در تربت جام

 به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، حجت الاسلام محمد جواد طاهری که صبح امروز دوشنبه درشورای فرهنگ عمومی تربت جام حضورداشت افزود: این کنگره شعر اهل بیت(ع) در ابتدای اردیبهشت سال ۹۷ برگزار خواهد شد و شعرای شرکت کننده برای ارسال آثار خود فقط تا ۲۰ اسفندماه فرصت خواهند داشت تا به دبیرخانه ارسال کنند.

وی گفت: اشعار اهل سنت در باب اهل بیت (ع) آنقدر قوی سروده شده است که نشانگر  اخلاص آنان به ائمه می باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی تربت جام با اشاره به پیشینه تاریخی تربت جام در حوزه عرفان وشعر گفت: خاتم الشعرای ایران عبدالرحمان جامی  و شیخ الاسلام احمد جامی در وصف ائمه اشعار بسیاری سروده از تربت جام می باشد و ضرورت دارد که جایگاه تربت جام باتوجه به چنین پتانسیل های بیشتر به جهانیان شناسانده شود.

وی همچنین به مصوبه های شورای فرهنگ عمومی تربت جام اشاره کرد و افزود: این مصوبه ها اعمال قانونی دارد و باید مصوبات دراین شورا با طرح ها وآسیب های اجتماعی شهرستان برسی و نسبت به آن ضمانت اجرایی تعریف کرد و بایستی در جلسات آینده اعضای این شورا با طرح مطالبی ارائه کرده تا راهکارهایی مصوب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.