کرج - رییس اداره جنگل داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه در هفته درختکاری اقدام به توزیع نهال بین متقاضیان بخش های دولتی، خصوصی و عموم مردم خواهد شد، گفت: معادنی که با ارزیابی زیست محیطی، آلایندگی داشته باشند جلوی فعالیت آن ها گرفته می شود.

توزیع نهال رایگان در هفته درختکاری/معدن شن و ماسه باغستان تعطیل شد

مجتبی محمدی زاده در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اینکه طی روال هر سال اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در راستای اشاعه فرهنگ درختکاری اقدام به توزیع نهال بین مردم می کند، گفت: از محل نهالستان بزرگ کرج که به عنوان بزرگترین نهالستان جنگلی و مادر در سطح کل کشور است اقدام به توزیع نهال رایگان بین مردم و ارگان های دولتی خواهد شد.

وی افزود: بیش از ۳۰ گونه نهال جنگلی فضای سبز که در شرایط محیطی شهر به کم آبی و آفات و بیماریها مقاوم هستند بین متقاضیان بخش های دولتی، خصوصی و عموم مردم توزیع می شود.

رییس اداره جنگل داری منابع طبیعی استان البرز با بیان اینکه برای متقاضیان بخش های دولتی توزیع نهال به شکل رایگان است، تصریح کرد:نهال کاری مشارکتی در قالب تفاهمنامه با دستگاه هایی از جمله آموزش و پرورش، شوراها، سازمان زندان ها، نیروهای نظامی و انتظامی وزیارتگاه ها به صورت رایگان  خواهد بود.

وی اضافه کرد: بخش های خصوصی از جمله، شهرک های صنعتی، شهرداری ها و کارخانجات در قالب نرخ مصوب کارشناس کانون دادگستری و با توجه به یارانه ای که اداره کل منابع طبیعی دارد وپایین تر ازنرخ بازار است، عرضه می شود.

محمدی زاده با اعلام اینکه توزیع نهال در هفته درختگاری در سطح شهردر کانون های تعیین شده انجام  می شود، گفت: این توزیع در مصلی های نماز جمعه و پس از اقامه نماز بین مردم در سطح استان صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی براینکه آیا کمربند سبز در استان البرز اجرایی شده است یا نه، گفت: آئین نامه ای برای مقابله با ریزگردها در هیئت دولت به تصویب رسید  که برابر با این آئین نامه استان البرز یکی از استانهایی  است که به شدت تحت تاثیر کانون های داخلی قرار دارد و این کانون ها در اشتهارد و نظرآباد واقع است.

محمدی زاده درادامه افزود: باتوجه به این موضوع  اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری البرز اقدام به واگذاری اراضی حریم شهر به اداره کل راه و شهر سازی کرده که این اراضی بالغ بر ۴۰۰ هکتار است و  این اداره نیز این اراضی را به شهرداری واگذارکرده  و سازمان سیما  ومنظر این مناطق را درختکاری می کند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰ هکتار در اراضی محدوده حریم شهر تحت عنوان کمربند سبز درختکاری شده است، خاطرنشان کرد: هر ساله طی مراسمی درهفته درختکاری  که توسط سازمان پارک های شهرداری برگزار می شود این مناطق     درختکاری شده و اقدام به توزیع نهال نیز می کنند.

رییس اداره جنگل داری استان البرز در خصوص معادنی که در حریم شهرهای استان البرز واقع هستند و تولید ریزدگردو آلودگی می کنند، گفت: معدن شن و ماسه ای در محدوده اراضی باغستان قرار داشت که مردم از آن گله مند بودند لذا در جلسه ای که با معاون عمرانی استانداربرگزار شد مصوب شد فعالیت این معدن متوقف شود.

وی با بیان اینکه با تنظیم صورتجلسه  ای به سازمان محیط زیست و صنعت ومعدن ابلاغ شد تا فعالیت این معدن متوقف شود، گفت: معادنی که با ارزیابی اثرات زیست محیطی ایجاد آلایندگی هوایی و حتی تولید صدا کنند و مجوز محیط زیست نداشته باشند برخورد شده و با حکم قضایی فعالیت این معادن متوقف می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.