قزوین_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: با فصلی نو در همکاری های مشترک به دنبال بازآفرینی و احیاء موقوفات بر مبنای طرح های توسعه شهری هستیم.

بازآفرینی و احیاء موقوفات بر مبنای طرح های توسعه شهری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، ظهر روز دوشنبه جلسه بررسی وضعیت اراضی اوقافی شمال قزوین با حضور مهندس فرخزاد معاونت اموراقتصادی استانداری قزوین در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، در این جلسه با بیان این‌که وقف یک کار مردمی است اما عمدا و حساب شده این حکم الهی را از چشم مردم انداختند،‌ افزود: وقف یکی از مولفه‌های سعادت و خوشبختی مردم است و آمادگی داریم در روستاها و شهرها با رعایت موازین شرعی و حقوقی همکاری کنیم.

وی تصریح کرد: امامزادگان یکی از نعمت‌هایی است که خدا به ما داده است، مردم از امامزادگان خسته نمی‌شوند پول هم نمی‌خواهند و پول هم می‌دهند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: سال ۸۹ میانگین وقفی در سال ۲۰۰ وقف بود،‌ تاکنون سالانه ۲۷۰۰ موقوفه توسط مردم شریف ایران صورت گرفته است.

عادل با اشاره به این‌که موقوفات ریشه در تمدن ما دارد، اظهار کرد:‌ امیدوارم بتوانیم که با این طرح که در سطح استان و به ویژه اراضی شمال قزوین اجرایی شود بتوانیم با فصلی نو در همکاری و هماهنگی شاهد بازآفرینی و احیاء موقوفات بر مبنای طرح های توسعه شهری باشیم.

وی ادامه داد: طرح های مورد نیاز توسعه شهری باید به گونه ای طراحی شود که علاوه بر رعایت موازین شرعی وقف و همسو بودن با سیاست های اوقاف و امورخیریه توسعه شهری در حوزه های مختلف اعم از مذهبی گردشگری، فرهنگی، ورزشی و کشاورزی هم دارا باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.