یزد- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد گفت : حفظ امنیت غذائی مردم و سلامت آنها به عنوان سرمایه های اصلی کشور و استان در اولویت فعالیت های پدافند غیرعامل استان قرار دارد.

حفظ امنیت غذائی مردم در اولویت پدافند غیرعامل  است

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از روابط عمومی استانداری یزد ،«محمدصادق طهماسبی در نشست ساماندهی مرغ داری ها و گلخانه های استان ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهارداشت: همه ما به اهمیّت پدافند زیستی و حفظ امنیت غذائی مردم واقف هستیم و این موضوع آن قدر مهم است که مقام معظم رهبری در سخنی می فرمایند: « کشاورزی و دامداری ما یک بخش ویژه و استثنائی است و همه باید برای آن تلاش کنند. امنیت غذائی برای کشوری بزرگ، پرجمعیت و دارای هدفهایی بلند مانند ایران بسیار مهم است.

وی افزود: ضروری است اقدامات و الزامات پدافند زیستی و غیرعامل را در حوزه محصولات غذائی داشته باشیم زیرا تهدیدات زیستی در برخی موارد تهدیداتی خاموش و گاه به سختی قابل کنترل هستند.

طهماسبی تصریح کرد: حفظ امنیت غذائی مردم و سلامت آنها به عنوان سرمایه های اصلی کشور و استان در اولویت فعالیت های پدافند غیرعامل استان قرار دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان یزد با حمایت های استاندار محترم به عنوان فرمانده قرارگاه پدافند زیستی استان و راهنمائی های معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، تعامل دستگاه ها و نهادهای اجرائی استان ازجمله اداره کل دامپزشکی، فرماندهی نیروی انتظامی و سازمان جهاد کشاورزی استان در حوزه تهدیدات زیستی و به ویژه مهار آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، شناسائی کانون های آلوده و انهدام مرغ ها و طیور مبتلا به این بیماری، اقدامات سریع و بسیارخوبی انجام شده و همچنان تا مهار و پاک سازی کامل درحال انجام است.

دبیر قرارگاه پدافند زیستی استان گفت: البته باید در این مقوله قبل از هر فعالیتی به اقدامات پیشگیرانه توجه کنیم تا به بیت المال، سرمایه های مردم و اقتصاد استان و کشور ضربه وارد نشود و مولفه های اصلی تولید و توسعه مورد تهدید قرار نگیرد.

طهماسبی بر ضرورت تشکیل کارگروهی تخصصی در قالب قرارگاه پدافند زیستی استان برای شناسائی، رصد و پایش واحدهای تولیدی دام و طیور و بررسی فرآیند صدور مجوز این واحدهای تولیدی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در این نشست ضمن اشاره به وجود قوانین صدور مجوز برای واحدهای تولید دام و طیور خواستار تعیین متولی برای جلوگیری از فعالیت واحدهای غیرمجاز و اقدامات کنترلی با هماهنگی دستگاه قضایی در استان شد.

مدیرکل دامپزشکی استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کنترلی و مهار آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان بر ضرورت اقدامات جدّی و توجه به زیرساخت ها در مهار این بیماری تاکید کرد.

لازم به ذکر است بیش از ۵۰ کشور در جهان درحال مبارزه با ویروس بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان (H۵N۸)  هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.