منابع سوری از ورود قریب‌الوقوع نیروهای همپیمان ارتش سوریه به شهر عفرین در حومه شمالی حلب خبر دادند.

۴ هزار نیروی همپیمان ارتش سوریه وارد عفرین می‌شوند/نگرانی تروریست های سعودی از نابودی تروریست‌ها به دست یکدیگر

به گزارش قدس آنلاین، یک منبع مسئول به خبرنگار تسنیم در حلب گفت نیروهای مردمی به همراه ده‌ها خودروی نظامی، همپیمان ارتش سوریه طی ساعات آینده وارد حومه شمالی حلب خواهند شد.

به گفته این منبع، امکان ورود به عفرین فقط برای نیروهای مردمی فراهم خواهد شد که در کنار ارتش سوریه خواهند جنگید و نیروهای ارتش سوریه در حال حاضر وارد عفرین نخواهند شد، زیرا ورود آنها به سازماندهی زیادی نظر به گسترش محدوده جغرافیایی شهر عفرین و حومه آن که سه هزار کیلومتر مربع می‌شود، نیاز دارد.

منبع میدانی تاکید کرده است حدود چهار هزار نیروی وابسته به نیروهای همپیمان ارتش سوریه وارد عفرین خواهند شد و در جنوب،‌غرب و شمال آن مستقر خواهند شد، ورود این نیروها از امروز آغاز خواهد شد تا با تجاوز ترکیه مقابله کنند. این نیروها در ۲۸۵ نقطه نظامی با هدف برقراری امنیت و تقویت آن مستقر خواهند شد.

خاطر نشان می‌شود مذاکراتی طی روزهای اخیر میان نمایندگان دولت سوریه و یگان‌های کردی در شهر عفرین انجام شده بود که طی آن توافقی به دست آمد مبنی بر اینکه نیروهای مردمی تابع ارتش سوریه برای مقابله با تجاوز ترکیه به عفرین و حومه آن وارد این شهر خواهند شد.

رسانه‌های کردی اعلام کرده‌اند هدف از ورود نیروهای ارتش سوریه به عفرین حمایت و دفاع از آن در برابر تجاوزات ترکیه است و یگان‌های کردی تمام گزینه‌ها به استثنای اشغالگری ترکیه را خواهند پذیرفت.

خبر دیگر اینکه رسانه‌های وابسته به گروه‌های تروریستی از ادغام نورالدین الزنکی و احرار الشام تحت عنوان جبهه تحریر سوریه پس از شکست‌هایی خبر دادند که این گروه‌ها در حومه ادلب، حماه و حلب متحمل شده بودند.

بر اساس این گزارش، ادغام این دو گروه تروریستی بر باند تروریستی تحریرالشام که جبهه النصره سرکردگی آن را برعهده دارد، تاثیر خواهد گذاشت به طوری که اطلاعاتی از آمادگی این باند تروریستی برای حمله به مراکز باند تروریستی جدید در حومه غربی حلب حکایت می‌کند. ابوالبراء سرکرده گروه تروریستی احرار الشام، ابومحمد الجولانی سرکرده جبهه  النصره را هشدار داد از ارتکاب هرگونه حماقت بپرهیزد، الجولانی اگر دست به چنین حماقتی بزند، نابودی‌اش حتمی است.

در همین حال عبدالله المحیسنی تروریست سعودی از آماده‌باش در ایست‌های گروه‌های تروریستی نورالدین الزنکی و تحریرالشام خبر داد و  اعتراف کرد اوضاع اطمینان‌بخش نیست و ارتش‌ها(تروریست‌ها) برای نابودی یکدیگر آماده می‌شوند.

به گفته وی، جنگی که خشک و تر را با هم می‌سوزاند میان این گروه‌های تروریستی رخ خواهد داد و حمام خون همه جا را پر خواهد کرد.

در حومه دمشق هم حملات توپخانه‌ای و هوایی ارتش سوریه به مواضع گروه تروریستی جیش‌الاسلام در شهرک‌های «مسرابا، کفر بطنا، دوما و  الشفونیة» در عمق غوطه شرقی در سایه حالت نگرانی تروریست‌ها از آغاز عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی کامل غوطه تشدید شده است.

از سوی دیگر گروه‌های تروریستی در قلمون شرقی از آمادگی خود برای حمله به مواضع ارتش سوریه با هدف کاهش فشار بر تروریست‌های غوطه شرقی و مانع‌تراشی در برابر پیشروی ارتش سوریه خبر  داده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.