کرمانشاه-نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه گفت: بنابر دستور اداره بهداشت برای واحدهای عرضه‌کننده مرغ زنده در استان کرمانشاه به هیچ عنوان پروانه کسب صادر نمی‌شود.

پروانه کسب برای واحدهای صنفی عرضه‌کننده مرغ زنده صادر نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، موسی سلیمی با اشاره به اینکه صدور پروانه کسب برای واحدهای عرضه کننده مرغ زنده به هیچ عنوان در برنامه کاری اصناف قرار ندارد اظهار داشت: به دستور اداره بهداشت برای واحدهای صنفی عرضه‌کننده مرغ زنده و در مجموع دام زنده پروانه کسب صادر نمی‌شود و هر واحد صنفی که دایر می‌شود باید مجوز فعالیت داشته باشد.

وی عنوان کرد: در زمینه نظارت گشت‌های مشترکی با اماکن، مرکز بهداشت، دامپزشکی و اجراییات وجود دارد که به صورت روزانه در رابطه با شناسایی واحدهای صنفی که به صورت سیار اقدام به عرضه و ذبح مرغ زنده می‌کنند فعالیت دارند و در صورت مشاهده به صورت جدی برخورد می‌شود و برای امحا و انجام سایر مراحل قانونی در اختیار اجراییات قرار می‌دهند.

سلیمی با اشاره به اینکه برای صدور مجوز به واحدهای عرضه‌کننده دام و طیور باید از شهرداری استعلام گرفته شود گفت: با شهرداری هماهنگ شده که برای واحدهای صنفی عرضه‌کننده مرغ زنده پاسخ استعلام ندهند زیرا به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند و نوعی تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه واحدهای غیرمجاز از نظر درآمدی نیز تهدیدی برای واحدهای مجاز محسوب می‌شوند افزود: واحدهای صنفی غیرمجاز ۱۵ روز برای تخلیه وسایل و مواد غذایی خود فرصت دارند اما در مورد دام زنده فرایند متفاوت است و به محض شناسایی واحد غیرمجاز همان موقع پلمب و به امکان و دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شود.

سلیمی با اشاره به اینکه منبع تمام مرغ فروشی‌های غیرمجاز محله جعفرآباد است گفت: با کشتارگاه‌های واحدهای عرضه مرغ زنده هماهنگی شده که تنها با نامه اتحادیه به کامیون‌های حمل مرغ عرضه شود اما متأسفانه به دلیل منافع مالی در این قضیه برخی از کامیون‌ها مرغ‌ها را دریافت ی‌کنند.

نائب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه با بیان اینکه منبع عرضه عمده مرغ زنده در جعفرآباد است و از آنجا بین خرده‌فروشان توزیع می‌شود عنوان کرد: باید با کار گروهی و با همکاری سایر دستگاه‌ها منشأ مرغ زنده چمع‌آوری شود که کمتر به شهرک‌های حاشیه‌نشین و سایر شهرک‌ها سرایت کند.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.