رشتخوار -در سالروز شهادت‌ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) مردم شهرستان رشتخوار با بر پایی مراسم عزاداری و مداحی غرق در عزا و ماتم بود .

رشتخوار در سالروز شهادت‌ حضرت فاطمه (س) غرق در ماتم  بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عزاداران فاطمی و شیفتگان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شب گذشته  و امروز  با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه این شهرستان  در غم این مصیبت با سر و سینه زدن به عزاداری پرداختند.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی رشتخوار با عرض تسلیت سالروز  شهادت  حضرت زهرا (س)  به خبرنگار قدس آنلاین  گفت:شب گذشته  مساجد و امامزاده‌های شاخص شهرستان شاهد حضور پر شور عزادارانی بود که برای دخت نبی مکرم اسلام (ص) به اقامه عزا پرداختند.

 حجت الاسلام محمد رضوان پناه اظهار داشت:در این مراسم وعاظ، سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) نیز سخنرانی و مدیحه سرایی کردند.
 وی گفت:طی چند شب گذشته مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها با حضور ائمه جمعه و جماعات، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در حسینیه ها و تکایا و مساجد به عزاداری  حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها پرداختند و سخنرانان در باره فضائل  حضرت زهرا (س) مطالبی بیان کرده و مداحان مرثیه و نوحه خوانی کردند.
وی همچنین از بر پایی دسته‌های عزاداری و هیات‌های سینه زنی و زنجیر زنی در بقاع امام زاده فاضل و میر قوم الدین و تعدادی از روستاهای شهرستان رشتخوار و دو شهر این شهرستان خبر داد و گفت:عزاداران با  اجتماع خود  در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بر سر و سینه زدند.
وی گفت:حضرت فاطمه(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد و سرانجام روز سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری ، بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، به شهادت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.