همدان - تولیت آستان قدس رضوی در جمع خادمیاران و فعالان فرهنگی همدان گفت :با کمک دفاتر استانی آستان قدس رضوی یک هزار نفر روزانه از سراسر کشور به زیارت ثامن الحجج ( ع )مشرف می شوند.

روزانه یک هزار نفر از سراسرکشور به زیارت ثامن الحجج (ع) مشرف می شوند
به گزارش قدس آنلاین، تولیت آستان قدس رضوی در جمع خادمیاران و فعالان فرهنگی همدان گفت: با کمک دفاتر استانی آستان قدس رضوی یک  هزار نفر روزانه سراسر کشور به زیارت ثامن‌الحجج  مشرف می شوند.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی  با بیان اینکه اولین مأموریت آستان قدس رضوی توجه به مباحث فرهنگی است، اظهار کرد: در تمام استان‌ها دفاتر آستان قدس ایجاد شده است.
وی ادامه داد: این دفاتر را به منظور تعامل با موسسات فرهنگی در بخش‌های فرهنگی کشور فعال‌تر می‌کنیم تا همکاری بسیار خوبی با تمام بخش‌ها در حوزه فرهنگی صورت گیرد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای مسوولیت در آستان قدس رضوی تلاش شده آن دسته از خانواده‌های محروم که نمی‌توانند به دلیل مشکلات مالی به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف شوند برای زیارت اعزام شوند.
وی بیان کرد: با این طرح تا به امروز به طور متوسط روزانه یک‌هزار نفر از سراسر کشور به زیارت ثامن‌الحجج (ع) مشرف می‌شوند؛ طی این مدت بیش از ۶۰۰ هزار نفر با کمک دفاتر استانی به زیارت امام رضا (ع) مشرف شده‌اند و تداوم این کار پیگیری می‌شود.
رئیسی مأموریت بعدی آستان قدس رضوی را توجه به فقرا و نیازمندان دانست و افزود: دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد مستضعفان و... در راستای کمک‌رسانی به محرومان کار خود را می‌کنند و ما نیز با این دستگاه‌ها همگرایی و همکاری داریم.
وی با تأکید بر اینکه به دنبال کارهایی هستیم که از جنس خدمت‌رسانی به مردم باشد، تصریح کرد: با ایجاد شبکه خدمت‌یاران در کشور شرایطی مهیا شده که هر فردی که فن، حرفه و توانمندی دارد به نام حضرت رضا(ع) در خدمت مردم قرار گیرد.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: با این اقدام توانستیم هزاران خدمت در حوزه تبلیغی، فرهنگی، علمی، خدمات درمانی، خدمات مهندسی ساختمان، لایروبی قنات‌ها و ایجاد شغل خدمت ارائه دهیم.
*توانمندسازی محرومان در دستور کار است
وی با بیان اینکه توانمندسازی محرومان در دستور کار است، خاطرنشان کرد: با وجود انجام تمام کارهای نهادهای خدمت‌رسان، کار اصلی توجه به اقتصاد مقاومتی است که باید توسط دولت انجام گیرد.
رئیسی تأکید کرد: دولت با توجه به اختیارات و منابع در اختیار باید با تصمیم‌گیری در نظام پولی و بانکی، نظام صادرات و واردات و نظام اقتصادی نسبت به ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی اقدام کند.
وی با بیان اینکه اقدامات دولت در زمینه محرومیت‌زدایی به این معنا نیست که دستگاه‌های دیگر کار نکنند، یادآور شد: همه باید به میزان امکان در هر بخش در راستای رفع محرومیت تلاش کنند.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مجموعه آستان قدس نیز نهضت خدمت‌رسانی به مستضعفان و فقرا را رسالت جدی خود قائل قرار داده است.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم، توجه به مقررات و قوانین را امری لازم دانست و گفت: مجریان و دست‌اندرکاران از سه قوه باید در مسیر عدالت حرکت کنند.
رئیسی با تأکید بر اینکه مسوولان تبعیض قائل نباشند، ظلم نکنند، پارتی‌بازی و روابط ناسالم اداری نداشته باشند، گفت: مجریان بدانند زیر ذره‌بین مردم هستند و موضوعات از نگاه مردم مخفی نیست.
وی خواستار اجرای عدالت به معنای واقعی آن شد و بیان کرد: مردم با نگاه عادلانه در انتصابات و اجرای درست قانون، طعم شیرین عدالت را می‌چشند.
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر لزوم مقابله با تبعیض، فقر و فساد، این سه راه زیبنده جامعه اسلامی ندانست و گفت: زن و مرد و پیر و جوان حاضر هستند برای انقلاب جان دهند اما با هیچ تبعیضی سازگاری ندارند.
وی تصریح کرد: مسوولان باید اراده جدی و تصمیم قاطعانه در تمام بخش‌های کشور در تحقق منویات رهبری ایجاد کند و به خواسته  ایشان در رفع مشکلات اقتصادی جامه عمل بپوشانند.
منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.