اصفهان- لاشه هواپیمای تهران - یاسوج که صبح یکشنبه در ارتفاعات دنا سقوط کرده بود در سومین روز عملیات جستجو توسط بالگردها پیدا شد.

لاشه هواپیما پیدا شد/ اجساد برخی از مسافران دیده شد

به گزارش قدس آنلاین، هواپیمای «ای تی آر ۷۲ – ۵۰۰ » متعلق به هواپیمایی آسمان ساعت هشت و ۵۴ دقیقه صبح یکشنبه از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت فرودگاه یاسوج «تیک آف» کرد و در حدود ۴۵  دقیقه  بعد هواپیما از صفحه رادار ناپدید شد.

مطابق اطلاعات اولیه اعلام‌شده از سوی مسئولان هواپیمایی آسمان هواپیما در ۱۴ مایلی شهر یاسوج و در نزدیکی روستای «بیده» به کوه دنا برخورد کرده است. مطابق آخرین اطلاعیه شرکت هواپیمایی آسمان یکی از مسافران پرواز تهران - یاسوج، از پرواز جامانده و تعداد مسافران هواپیمای سقوط کرده ۶۵ نفر بوده است.

پس از شنیدن خبر سقوط هواپیما گروه‌های امدادی به منطقه احتمالی اعزام شدند اما نامشخص بودن نقطه سقوط جستجوها را بی‌ثمر کرده است. در نهایت صبح روز سه شنبه بالگردهای سپاه موفق به یافتن لاشه هواپیما شده اند.

عملیات انتقال اجساد مسافران در حال آغاز  است و بالگرد ها به منطقه سقوط هواپیما اعزام شده اند. این منطقه در جوار رشته‌کوه بلند دنا قرارگرفته است و با جغرافیای کوهستانی خود، استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را به هم متصل می‌کند. خانواده های مسافرین این هواپیما، در انتظار انتقال اجساد هستند.

نقطه دقیق سقوط شناسایی شد

رمضان شریف

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: نقطه دقیق سقوط هواپیمای تهران - یاسوج شناسایی شد.

سردار رمضان شریف اظهار داشت: همانطور که دیروز هم اشاره کردم از دیروز پهبادهای سپاه شناسایی دقیقی را در منطقه جغرافیایی آغاز کردند و صبح امروز دو فروند بالگرد نیروی هوافضا از تیم جست و جو به مختصاتی که پهبادها اعلام کرده بودند اعزام شدند و نقطه جغرافیایی دقیق سقوط را پیدا کردند.

وی ادامه داد: تیم های زمینی و هم علمیات هلی برد اگر امکان پذیر باشد کمک بیشتری برای دسترسی سریع تر به لاشه خواهد کرد.

سخنگوی سپاه افزود: تصاویر دقیقی هم از نقطه سقوط و شرایط لاشه هواپیما تصویربرداری شده است.

وی افزود: مهمترین بحث این است که به دلیل شیارهای کوه دنا ابتدا باید نقطه دقیق مشخص می شد و الان این امکان فراهم شده تا همه تلاش ها برای دستیابی به این نقطه فراهم شود.

حضور عوامل امدادرسانی در محل سقوط هواپیمای ATR72 آسمان

امکان انتقال هوایی اجساد وجود ندارد

مدیر مرکز اورژانس اصفهان گفت: امکان انتقال اجساد به صورت هوایی و بالگرد فراهم نیست و اجساد به صورت زمینی منتقل می شود.

غفور راستین از انتقال زمینی اجساد به پایین خبر داد و اظهار داشت: امکان فرود بالگرد در مطنقه وجود ندارد و بر همین اساس به نظر می رسد باید کار انتقال به صورت زمینی و دستی به پایین کوه صورت گیرد.

وی افزود: این کار زمان بر است.

نخستین تصویر از اجساد هواپیما

هواپیما

مدیرعامل هلال احمر اصفهان از جست و جوی نیروهای هلال احمر در شعاع محل سقوط هواپیما خبر داد.

محسن مومنی با اشاره به اعزام کارشناسان شرکت هواپیمائی آسمان به محل سقوط، اظهار داشت: با توجه به اینکه لاشه هواپیما پراکنده شده است کارشناسان هم اکنون وظیفه پیدا کردن جعبه سیاه را بر عهده گرفته اند.

وی افزود: شعاع محل پیدا شده در حال حاضر مورد جست و جوی نیروهای هلال احمر قرار گرفته است.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.