اصفهان- استاندار اصفهان با اشاره به دلیل سقوط هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج گفت: متاسفانه به دلیل موقعیت بد جوی خلبان نتوانسته این هواپیما را کنترل کند.

احتمال عدم کنترل هواپیما توسط خلبان زیاد است

به گزارش قدس آنلاین، محسن مهرعلیزاده که در جریان جست و جوی هواپیمای سقوط کرده، فرماندهی مدیریت امداد رسانی را به عهده داشته، ظهر امروز سه شنبه یکم اسفند در جمع خبرنگاران گفت: به نظر می رسد اگر خلبان از کنار این کوه حرکت می کرد، به قله برخورد نمی کرد و این حادثه رخ نمی داد.

مهرعلیزاده همچنین با اشاره به حضور نیروهای امدادرسان در این منطقه گفت: نزدیک به دو هزار نیروی امدادی در محل حادثه حاضر هستند و توصیه می شود خانواده های حادثه دیدگان به جز فرمانداری، به دلیل اخلال در امدادرسانی به محل حادثه مراجعه نکنند.

وی با اشاره به اینکه هواپیمای حادثه دیده در ارتفاع ۱۳ هزار پایی یعنی بالاترین نقطه کوه قرار داد، اضافه کرد: متاسفانه در روزهای گذشته به دلیل شرایط جوی در پرواز با بالگرد نتوانستیم بیش از ۵ هزار پا ارتفاع بگیریم.

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به حضور نیروهای امدادرسان در محل حادثه افزود: پیش بینی می شود عملیات جستجو تا ساعت ۱۱ صبح فردا ادامه داشته باشد و بعد از آن به مدت دو روز به دلیل شرایط بد جوی عملیات متوقف شود.

وی با اشاره به عملیات دو روز گذشته افزود: این عملیات با حضور ۴ هلی کوپتر و ۸۰ نفر کوهنورد انجام شد، اما تکانه های هلی کوپتر به حدی بود که امکان ارتفاع گیری وجود نداشت.

استاندار اصفهان با اشاره به جلسه با فرماندهان ارتش اظهار کرد: ارتش اصفهان تجهیزات بسیاری مانند پهپادها و هواپیماهای «توربور کماندو» را به منطقه اعزام کرده بود، همچنین نیروهای سپاه در کنار نیروهای هلال احمر و ارتش در منطقه حضور داشتند.

وی با اشاره به عکس برداری های «اف ۱۴» اظهار کرد: به نظر می رسد این عکس برداری ها با «توربو کماندو» انجام شده، زیرا با استفاده از این وسیله امکان تصویر برداری برخلاف هلی کوپتر وجود دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ارتش و شرکت آسمان از منطقه اطلاعات راداری خوبی داشتند گفت: از این رو هم افزایی میان این نیروها منجر به یافتن سریع محل حادثه شد.

هنوز جعبه سیاه پیدا نشده است

مهرعلیزاده با اشاره به نقشه هایی که از سوی روسیه نشان داده می شد، اظهار کرد: ارتش با روسیه ارتباطاتی در حوزه «ناوبری» دارد؛ همچنین اطلاعاتی از کشورهای مختلف گرفته شده بود و همسانی میان اطلاعات داخلی و خارجی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه این حادثه بسیار فجیع بوده است، گفت: به نظر می رسد با برخورد هواپیما به کوه، بدن مسافران به سه یا چهار تکه تقسیم شده باشد و همین موضوع روند جست وجو را سخت می کند.

وی همچنین در خصوص یافتن جعبه سیاه هواپیما گفت: طبق آخرین اطلاعاتی که ساعاتی قبل از مرکز داشتیم، هنوز جعبه سیاه پیدا نشده است. همچنین طبق آخرین اطلاعات هنوز هیچ جسدی هم یافت نشده است.

وی با اشاره به اینکه بخش شمالی کوه متعلق به اصفهان است و جنوب کوه مربوط به کهکیلویه و بویر احمد است اضافه کرد: زمانی که هواپیما از شمال به جنوب در حرکت بوده به سمت شمالی کوه اصابت کرده و همانجا ایستاده است. اگر خلبان از سمت راست این کوه حرکت می کرد شاید این برخورد رخ نمی داد.

مهرعلیزاده در پاسخ به اینکه روند کلی عملیات چند روز طول می کشد اظهار کرد: عملیات جست‌وجو از شنبه از سر گرفته می شود. این موضوع بستگی زیادی به وضعیت جوی دارد.

منبع: خبرگزاری ایمنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.