سرمربی ذوب‌آهن معتقد است با نتیجه گیری مناسب مقابل الوحده امارات می‌توانند به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

قلعه‌نویی: در لیگ قهرمانان آسیا رکورددارم/ به روح مادرم اخراجم مقابل سایپا ناحق بود

به گزارش قدس آنلاین، امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگویی رادیویی درباره دیدار ذوب‌آهن مقابل لوکومتیو اظهار کرد: ما در بازی قبلی هم تا دقیقه 70 با نظم ظاهر شدیم و حتی از این دیدار بانظم‌تر بودیم. هنوز آن فرهنگ حرفه‌ای در فوتبال ما حاکم نیست. تورس زمانی گران‌ترین بازیکن لیگ جزیره بود. او در فینال جام جهانی دقیقه 88 وارد زمین می‌شود و دقیقه 92 همسترینگش پاره می‌شود. این بازیکن در آن سطح می‌داند چه یک دقیقه چه 90 دقیقه باید تلاش کند و این نگرش را دارد. ما در بازی قبلی به تعویض‌ها و اشتباهات فردی باختیم. ما یک مقدار فرهنگ حرفه‌ای را باید در فوتبال حاکم کنیم. در بازی دیروز بازیکنان ما خیلی دویدند و اشتباه فردی نداشتیم.

او افزود: ما به این سه امتیاز نیاز داشتیم و الان به جدول رده‌بندی برگشتیم. ان‌شاءالله در بازی‌های آینده با پیروزی‌هایمان صعودمان را قطعی کنیم.

سرمربی ذوب‌آهن درباره دو دیدار آینده مقابل الوحده که تعیین کننده است گفت: اگر ما از این دو بازی 4 تا 6 امتیاز بگیریم شرایطمان در جدول رده‌بندی بهتر خواهد شد. مقابل الدوحیل هم که باختیم، این تیم قبلا دو تیم بوده و از متمول ترین تیم‌های آسیا است. اگر در آن بازی با نظم‌تر بازی می‌کردیم می‌توانستیم به گل‌های بیشتری برسیم. دیروز هم حق تراکتورسازی باخت نبود ولی فوتبال یک زندگی است و خیلی زود تنبیه می‌کند.

قلعه‌نویی درباره فراز و نشیب‌های مرتضی تبریزی و محمدرضا حسینی در دیدارهای ذوب‌آهن اظهار کرد: این همان فرهنگ حرفه‌ای است. از مسی پرسیدند که از این همه تمرین و مسابقه خسته نشدید، جواب داد من عاشق کارم هستم. اگر نگاه شما به فوتبال نگاه عاشقی باشد این فراز و نشیب‌ها کمتر خواهد شد. ما باید به سمتی برویم که فوتبالیست‌های ما فوتبال را کار ندانند و عاشق باشند. رفتار بازیکنان و نتیجه یک بازی می‌تواند سرنوشت یک جوان را تغییر دهد.

او در ادامه درباره حضور طولانی‌ مدتش در لیگ قهرمانان آسیا و سطح رقابت‌های امسال گفت: فوتبال در حال پیشرفت است. در قاره آسیا فوتبال از اروپا و آفریقا فاصله گرفت و مجبور شدند که سرعت پیشرفت را بیشتر کنند. رقابت‌های امسال منظم‌تر است و فوتبال قطر با توجه به اینکه میزبان جام‌جهانی است هزینه زیادی کرده است. لیگ قهرمانان نسبت به سال‌های اخیر پیشرفت کرده است. البته باز هم سرمربی تراکتورسازی به وقت‌کشی فوتبال عرب‌ها معترض بود و این نشان می‌دهد باز هم آسیا نیاز به حرفه‌ای شدن دارد. الان غرب و شرق را هم جدا کردند و اگر این اتفاق در سالی که با استقلال به نیمه ‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم افتاده بود ما می‌توانستیم به فینال این رقابت‌ها برسیم.

سرمربی ذوب‌آهن افزود: من فکر می‌کنم که یک رکورد زدم و تنها مربی هستم که با چهار تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتم. ما از یک دکتر روانشانس پیش از بازی مقابل لوکومتیو استفاده کردیم و کمک زیادی به ما کرد. امیدواریم او در ادامه کار هم به ما کمک کنند.

قلعه‌نویی در ادامه درباره دیدار با پدیده و عدم حضورش روی نیمکت به خاطر اخراج مقابل سایپا گفت: به روح مادرم اخراج من مقابل سایپا یک اخراج ناحق بود. من یک سوال دارم، چرا نباید در دیدار تیم‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی دوربین حضور داشته باشد؟ الان در فوتبال روز دنیا ویدئو چک وجود دارد ولی در فوتبال ما حتی مشکل داریم که در بازی‌ تیم‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی دوربین تلوزیونی حضور ندارد. من از داور این دیدار (اشکان خورشیدی) شخصا به کمیته اخلاق و انضباطی شکایت کردم. من قبلا هم اخراج شدم ولی خدا را گواه می‌گیرم که اخراجم در این دیدار ناحق بود و داور اشتباهات زیادی داشت. ما فیلم این دیدار را به کمیته اخلاق می‌بریم.

او درباره عدم پرداخت مطالبات بازیکنان ذوب‌آهن گفت: پرداختی ما تاکنون 30 درصد بوده اما بازیکنان به مدیرعامل و باشگاه اعتماد دارند. ذوب‌آهن سال قبل هم تیم اخلاق شد و مطمئن هستیم که مطالبات پرداخت خواهد شد. بازیکنان ذوب‌آهن پول‌های سال قبل را دریافت کردیم. من از مدیران باشگاه ذوب‌آهن تشکر می‌کنم و خواهش می‌کنم که پرداختی‌ها را با توجه به حساسیت موقعیت ما در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را تسریع ببخشند. ما قرار بود دو هفته قبل 10 درصد پرداختی داشته باشیم که خود بازیکنان توافق کردند که بیستم اسفند این مبلغ را دریافت کنند که این نشان دهنده وجود اعتماد بین مجموعه و بازیکنان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.