علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چندی پیش در گفت‌وگویی درباره برنامه‌های این سازمان برای توسعه گردشگری داخلی و ارزان‌قیمت گفته بود: گران بودن و هزینه‌های بالای تمام‌شده حوزه‌ گردشگری یکی از چالش‌های پیش روست بنابر این در حال تلاش هستیم که این قیمت‌ها را با تمهیدات ویژه‌ای کنترل کنیم و بین ایام پرگردشگر و کم‌گردشگر تفاوت قائل شویم.

حمایت از گردشگری ارزان و توسعه طرح بومگردی در سال ۹۷

قدس آنلاین-علی‌اصغر مونسان؛ معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چندی پیش در گفت‌وگویی درباره برنامه‌های این سازمان برای توسعه گردشگری داخلی و ارزان‌قیمت گفته بود: گران بودن و هزینه‌های بالای تمام‌شده حوزه‌ گردشگری یکی از چالش‌های پیش روست بنابر این در حال تلاش هستیم که این قیمت‌ها را با تمهیدات ویژه‌ای کنترل کنیم و بین ایام پرگردشگر و کم‌گردشگر تفاوت قائل شویم.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار قدس که سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای کاهش هزینه مردم و ایجاد اقامتگاه‌های ارزان قیمت چه اقدام هایی را انجام داده است، می‌گوید: چندی پیش رئیس جمهور به موضوع حمایت از طرح اشتغال روستایی اشاره داشت. یکی از اقدام‌های خوبی که در این خصوص انجام شده تا اقامت ارزان شود، طرح «بوم گردی» است که طرح بسیار موفقی بوده و سبب اشتغال در شهرهای کوچک و روستاها شده و اقامت را ارزان کرده است. موضوع دیگر هم استفاده از ابنیه تاریخی است که آن‌ها را نیز در خدمت اقامتگاه‌ها قرار داده‌ایم و خوشبختانه هر دو طرح موفق بوده‌اند. از جمله برنامه‌های اشتغال ما در سال ۹۷ توسعه همین طرح بومگردی است که به گردشگری داخل کشور کمک کرده است.

وی با بیان اینکه برای سال آینده، ایجاد ۶۰۰ واحد بومگردی جدید در دستور کار این سازمان قرار دارد، می‌افزاید: هزینه اقامت در این مراکز بسیار ارزان است که نرخ آن بستگی به محل و امکانات و کیفیت آن‌ها دارد. البته هنوز برای این هتل‌ها و مراکز ستاره وجود ندارد، اما به این موضوع فکر می‌کنیم که برای آن‌ها نیز یک آیین نامه کیفیت تدوین کنیم.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه به آمادگی این سازمان اشاره کرد و گفت: امسال ستادهای تعطیلات نوروزی را به ریاست استانداران زودتر تشکیل داده‌ایم و بر این نکته تأکید زیادی شده است که هم کیفیت خوبی را در خدمات داشته باشم و هم قیمت را کنترل کنیم.

مونسان با بیان اینکه موضوع گردشگری فرابخشی است و همه دستگاه‌های ذی‌ربط باید در خصوص آن همکاری کنند، افزود: موضوع مهم این است که امسال بتوانیم توزیع یکنواخت گردشگری را داشته باشیم. در سال‌های گذشته، مردم چند نقطه ایران را بیشتر برای گردشگری انتخاب نمی‌کردند و امسال با همکاری دستگاه‌ها تلاش می‌کنیم، این مدل تغییر کند.

وی در پاسخ به اینکه برنامه‌های این سازمان برای توزیع مسافرت‌ها چیست، گفت:

ما حداکثر تلاش خود را کرده‌ایم که در مناطقی که هتل و مراکز اقامتی نداریم این بومگردی‌ها به کمک بیاید که خوشبختانه این اتفاق افتاده است. ضمن آنکه چندین پروژه بومگردی افتتاح شده و خیلی تلاش کرده‌ایم که به عید امسال برسند که خوشبختانه این اتفاق در تمامی استان‌ها و شهرها رخ داده است و ما در حال حاضر شهری را نداریم که بگوییم به لحاظ بومگردی و اقامتگاه مشکل جدی دارد. ضمن آنکه بناهای تاریخی هم به کمک آمده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه بعدی ما این است که پرتال جامع گردشگری کشور را که به معرفی داشته هایمان کمک زیادی می‌کند به بهره برداری برسانیم. بخشی از کار این است که ما چون ظرفیت‌های کشور را درست معرفی نکرده‌ایم، مردم تنها چند نقطه خاص مثل شمال کشور و شهرهای زیارتی را می‌شناختند و انتخاب می‌کردند، اما با راه اندازی این پرتال مردم می‌توانند ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و غیره در کشور را بشناسند. با آماده بودن اقامتگاه‌ها امسال توزیع بهینه تری را نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.