جغتای-  مسؤول نمایندگی محیط زیست جغتای گفت:  باحکم قاضی یک شکارچی متخلف به ساخت مستند حیات وحش و گونه های حیوانی این شهرستان محکوم شد.

شکارچی متخلف به ساخت مستند حیات وحش محکوم شد

مصطفی کلاته درگفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین در جغتای اظهار داشت: برای دو نفر متخلف  که به اتهام شکار غیرمجاز دو قطعه باقرقره با سلاح غیر مجاز توسط یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر و به دادگاه معرفی شده بودند، حکم قضایی صادر شد.

وی در ادامه افزود: دو شکارچی متخلف پس از اقرار و اثبات بزه مرتکب شده با استناد به قانون متهم ردیف اول به جهت نگهداری یک قبضه سلاح شکاری و سه عدد فشنگ محکوم به پرداخت ۱۵میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت وبابت شکار دو قطعه باقرقره با مشارکت متهم ردیف دوم هر کدام محکوم به  ۹۱ روز حبس شدند.

کلاته گفت: با قوانین قضایی و در نظر گرفتن مجازات های جایگزین حبس و  با توجه به اینکه یکی از متخلفین فیلم ساز می باشد ،طی یک دوره مراقبت یک ساله  به تهیه مستند ۳۰دقیقه ای از حیات وحش و گونه های جانوری جغتای و ساخت فیلم به مدت نیم ساعت با موضوع علت شکارغیر مجاز و مصاحبه باشکارچیان متخلف محکوم شد.

مسؤول نمایندگی محیط زیست جغتای تصریح کرد: یکی دیگر ار متهمان نیز با توجه به سابقه شغلی  به  انجام ۲۷۰ساعت خدمات عمومی رایگان به عنوان تاسیساتی و لوله کشی در انجام تعمیرات سیستم های گرمایشی در مدارس تعیینی جغتای محکوم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.