رشت- نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباطات گسترده اعضای مجمع نمایندگان گیلان با دولت و مجلس در تخصیص منابع بیشتر به استان تاثیر فراوانی داشت.

رایزنی‌های مجمع نمایندگان گیلان سهم استان را در تخصیص منابع افزایش داد

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین قربانی اظهار داشت: رایزنی‌ها و ارتباطات بسیار گسترده‌ای که نمایندگان گیلان در دوره سوم مجمع نمایندگان استان با مجموعه دولت و مجلس برقرار کردند نقش بسیار مهمی در افزایش سهم گیلان در تخصیص منابع و امکانات ایفا کرد

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ارتباطات و رایزنی‌های بسیار خوبی که اعضای مجمع نمایندگان گیلان در سطح کلان داشتند تاثیر مثبتی در روند توسعه استان داشته تا جایی که حتی نمایندگان سایر استان‌ها به دولت به‌خاطر سوق دادن منابع به‌سمت گیلان انتقادات شدیدی داشتند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: این انتقادات مطرح شده نشان‌دهنده نقش بسیار پررنگ و اثرگذار نمایندگان گیلان در مجلس است به‌طوری‌که برای پیگیری مشکلات، موانع و ارائه راهکارهای مناسب جهت توسعه بیشتر استان و جذب منابع کافی جلسات متعددی با وزرای مختلف برگزار شد.

وی دوره سوم مجمع نمایندگان گیلان را بسیار خطیر خواند و گفت: این دوره که ریاست آن با بنده بود در حقیقت حساس‌ترین دوره مجمع نمایندگان استان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی بود زیرا اتفاقات و مسائل کلان بسیار مهمی چه در سطح ملی و چه در مجلس در این زمان به‌وقوع پیوست.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس عنوان کرد: انتخاب اعضای هیئت دولت، رای اعتماد به وزرای پیشنهای و نقشی که نمایندگان مجمع استان گیلان در دادن رای اعتماد به اعضای پیشنهادی کابینه دولت در مجلس شورای اسلامی ایفا کردند بسیار جدی، مهم و پر رنگ بوده است.

قربانی عملکرد مجمع نمایندگان گیلان در توسعه استان را برشمرد و ابراز داشت: جلسات کارشناسی و تخصصی که اعضای مجمع در این مدت با وزرای جهاد کشاورری، نفت، صنعت، معدن و تجارت و آموزش و پرورش برای پیگیری مطالبات و رفع مشکلات مردم گیلان برگزار شد بسیار مهم و تاثیرگذار بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در دوره سوم مجمع نمایندگان گیلان اتفاق افتاد سفر رئیس مجلس و نواب وی به گیلان، همچنین سفر معاون اول و معاون پارلمانی رئیس جمهور، پیگیری مطالبات مختلف استان و نقش اعضاء مجمع در انتخاب استاندار گیلان است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس تصریح کرد: نقش نمایندگان استان گیلان و بررسی لایحه بودجه 97  در مجلس و سایر کمیسیون‌های تخصصی مربوطه، بسیار تاثیرگذار بود و همگان شاهد نقش آفرینی، تلاش و رایزنی‌های متعدد انجام شده توسط اعضای مجمع نمایندگان گیلان بودند.

قربانی استفاده از تمام ظرفیت‌های استان را مهم خواند و ابراز داشت: مجمع نمایندگان استان گیلان به‌خوبی توانست در این مدت،  فضای همدلی، همکاری و وحدت را در بین اعضاء و کل استان ایجاد کند و در بهره‌بردن از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود گیلان گام‌های بسیار مثبتی بردارد.

وی با اشاره به بهره‌گرفتن از نخبگان گیلانی گفت: استفاده از پتانسیل‌های خواص و نخبگان گیلانی، احزاب، گروه‌ها و جریانات سیاسی در جهت رشد و توسعه استان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آیت الله قربانی به‌عنوان یک شخصیت ملی از دیگر رئوس و برنامه‌های مجمع نمایندگان گیلان در دوره سوم بود.

قربانی با اشاره به برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان گیلان تصریح کرد: طبق توافق انجام شده بین اعضاء مجمع نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی استان گیلان مقرر شد رئیس دوره‌ای مجمع به‌صورت برگزاری انتخابات درون گروهی برای یک مدت شش ماهه انتخاب و برگزیده شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: مسئولیت سومین دوره ریاست مجمع نمایندگان استان گیلان با بنده بود که پس از گذشت نزدیک به 8 ماه به پایان رسید و با برگزاری جلسه ویژه‌ای با حضور نمایندگان استان در مجلس، ریاست دوره‌ای آن به آقای کوچکی‌نژاد رسید.

رئیس سابق مجمع نمایندگان استان گیلان افزود: امیدواریم این رویه مثبت، در ادوار آینده مجمع نمایندگان گیلان همچنان استمرار داشته باشد تا با تجمیع تمام ظرفیت‌ها، توانمندی‌های نمایندگان استان در مجلس و با انتقال تجربیات، زمینه‌های لازم جهت حرکت گیلان به سمت رشد و توسعه بیشتر فراهم شود

منبع: تسنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.