اهواز – عضو شورای شهر اهواز گفت: هزینه نظافت شهر در اهواز سه برابر شهری مانند شیراز است در شهر اهواز روزانه بین ۸۰۰ تا یکهزار و ۵۰ تن زباله در روز تولید می شود که تنها ۳ درصد آن تفکیک و مابقی دفن می شود .

تنها ۳ درصد زباله های اهواز تفکیک می شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمد هادی قنوات با اشاره به اینکه تحول در شهر اهواز نیازمند ورود سرمایه گذار و کاهش هزینه ها است افزود: هزینه های بسیاری برای دفن این حجم از زباله پرداخت می شود درحالی که در شهرهای دیگر سال هاست که با کمک بخش خصوصی کار تفکیک زباله را به صورت ۱۰۰ درصد انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه در کلانشهرهای دیگر از زباله هم ثروت آفرینی می شود اظهار کرد: اما در شهر اهواز هزینه های بسیاری برای دفن زباله می شود که نتیجه ای جز تخریب محیط زیست هم ندارد.
هادی قنوات در بخشی دیگر به ورود فاضلاب به رودخانه کارون هم اشاره کرد و ادامه داد: از ۱۳ نقطه بالغ بر ۴۳۰ هزار متر مکعب فاضلاب به رودخانه کارون وارد می شود و ۲ تصفیه خانه فاضلاب اهواز تنها حدود ۱۰هزار متر مکعب از این فاضلاب را تصفیه می کنند.
عضو شورای شهر اهواز تاکید کرد: نیاز اصلی امروز شهر اهواز ایجاد تغییرات زیرساختی است رنگ آمیزی جداول و روکش آسفالت ها که این امر با حضور فعالانه بخش خصوصی میسر است. متاسفانه نه در بودجه پیشنهادی سال آینده هیچ راهبردی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در نظر گرفته نشده است.
هادی قنوات در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون فضاسازی مناسب شهری برای نوروز صورت نگرفته خاطر نشان کرد:اگرچه جلساتی برای آماده سازی شهر با مسئولان شهرداری برگزار شده است اماشهرداری با مشکلات مالی مواجه است و میزان مشارکت مردم در پرداخت عوارض هم پایین است.
میانگین تولید زباله در دنیا ۲۵۰ تا ۳۰۰گرم در روز برای هر فرد است در حالی که تولید زباله هر ایرانی سه برابر این میانگین جهانی است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.