اهواز_ نشست پیش بینی پنج ساله بهره‌دهی چاه‌های نفت و تولید، توزیع و تزریق گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با حضور مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد.

برنامه تولید نفت شرکت کارون ۱۰۹.۲ درصد محقق شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، محسن دهانزاده در این نشست با تقدیر از حمایت‌ها و پشتیبانی مدیرعامل و مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از این شرکت گفت: برنامه افزایش تولید شرکت نفت و گاز کارون از ابتدای سال جاری تاکنون به میزان ۱۰۹.۲ درصد محقق شده که به طور میانگین موجب افزایش روزانه ۱۳۵ هزار بشکه شد. 
 
وی افزود: در این مدت میانگین تولید نفت خام این شرکت نیز به میزان یک میلیون و ۵۰ هزار بشکه تحقق یافت. 
  
دهانزاده، حجم عملیات تعمیری روی چاه‌ها بوسیله لوله مغزی سیار را ۱۱۸۰ دکل روز عنوان کرد و گفت: در سال جاری به طور میانگین روزانه ۴ عملیات لوله مغزی بر روی چاه‌ها انجام شده که نشان می‌دهد برای تحقق برنامه تولید بدون وقفه کار کرده‌ایم. 
  
وی تصریح کرد: برای اجرای عملیات لوله مغزی سیار حتماً باید دستگاه MOT حضور داشته باشد تا از آلودگی محیط زیستی جلوگیری به عمل آید، بنابراین در سال جاری با استفاده از این دستگاه از سوزاندن ۱۳۱۶ بشکه نفت ممانعت شده که استحصال این میزان نفت، رقم قابل توجهی در عملکرد تولید این شرکت و همچنین پیشگیری از آلودگی محیط زیست به شمار می‌رود. 
  
مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در ادامه اظهار کرد: این شرکت هم اکنون ۳۸ پروژه سرمایه‌ای با اعتبار مالی ۲ هزار میلیارد ریال در دست اجرا دارد که در زمینه حفظ و نگهداشت تولید و پشتیبانی از تولید است. 
  
دهانزاده در ادامه حجم عملیات بازرسی و ضخامت سنجی تاسیسات این شرکت در ۱۱ ماه سال جاری را ۶۹ هزار مورد عنوان کرد و گفت: برای استمرار فرآیند تولید، ۲۲ هزار و ۸۵۰ مورد اقدام تعمیراتی و ۴۰۵ عملیات اورهال و تعمیرات اساسی ماشین آلات فرایندی را انجام داده‌ایم. 
  
وی تاکید کرد: در سال جاری با هدف قطع وابستگی و استفاده از توان داخلی، در شرکت نفت و گاز کارون ۱۸۹ قلم کالای استراتژیک به ارزش ۳۲ میلیارد ریال با همکاری سازندگان داخلی بومی سازی شده که تمام این اقلام در تاسیسات مورد استفاده قرار گرفته است. 
  
دهانزاده اظهار کرد: در حوزه ایمنی نیز در سال جاری بیش از ۱۳ هزار فقره پروانه کار گرم و ۱۵۰۰ پروانه انجام عملیات سرد صادر شد که نشان از حجم بالای فعالیت‌ها برای نگهداشت تولید و نظارت دقیق واحد ایمنی برای اطمینان از سلامت کارکنان و تاسیسات است. 
  
وی، حضور ۴۰ نفر از کارکنان آتش نشانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در عملیات مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید و مشارکت در عملیات‌های اطفاء حریق شهری و همچنین خدمات‌دهی به سازمان‌های دیگر از جمله شهرداری اهواز را از دیگر اقدامات مهم واحد ایمنی این شرکت در سال جاری برشمرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.