کرج- سخنگوی شورای شهر کرج با بیان اینکه سوال از شهردار همچنان به قوت خود باقی است گفت: طرح سوال را نباید به معنای استیضاح شهردار تعبیر کرد.

طرح سوال از شهردار به قوت خود باقی است/ جلسات پنهانی نداشته ایم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رحیم خستو در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز چهارشنبه در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد با بیان اینکه رکن اصلی دموکراسی رسانه ها و مطبوعات هستند اظهار کرد: رسانه ها می توانند منتقدین جدی برای کاستی ها و نقدها برای جامعه ای بهتر  باشند واین مهم صورت نمی گردد مگر با نگاه تیزبینانه رسانه ها.

وی افزود: درخصوص ارتباط بین شورا و رسانه یک اصل مشترک باید باشد و آن اعتماد است.

سخنگوی شورای شهر کرج با بیان اینکه  اختلافات در شورا طبیعی است و شورا جلسات پنهانی نداشته گفت: وظیفه شورا نظارت بر عملکرد مدیریت شهری است و دخالتی در عزل و نصب ها ندارد.

وی افزود: اگر انتصاب شهردار مطلوب نباشد واکنش های شهری و رسانه ها را برای نظارت دقیق تر به همراه خواهد داشت.

سخنگوی شورای شهر با تاکید بر اینکه منافع شهر و مردم در جلسات غیر علنی مطرح نخواهد  شد، افزود: کمیسیون فرهنگی شورا تنها تصمیم گیرنده مسائل فرهنگی شهر نیست بلکه نهادهایی دیگر در این بخش باید همکاری کنند و تاثیر گذارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی براینکه در خصوص بحث فرهنگی چه عملکردی در مدت روی کار آمدن شورای پنجم صورت گرفته است، گفت: در این مدت کوتاه نباید خیلی انتظار داشت با این حال مصوبات خوبی در خصوص حوزه فرهنگی شهر در شورا به تصویب رسیده است.

کمیسیون فرهنگی جلوی ریخت وپاش ها را گرفت

وی با بیان اینکه در کمیسیون فرهنگی بسیاری از ریخت و پاش ها گرفته شده است، گفت: شهرداری از لوایح و مصوبات فرهنگی گزارشی ارائه نداده است که این نکته قابل توجه است و در مسیر اصلاح این مهم گام برمی داریم.

سخنگو شورای شهر کرج اضافه کرد: شهرداری در اواخر سال کارهای زیادی در زمینه بودجه ۹۷ و حقوق ها دارد لذا به هیچ وجه قصد برهم زدن آرامش شهر را با فشار به شهرداری نداریم و در فضایی آرام و در چارچوب قانون حرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه نامه تذکر به شهردار در خصوص طرح سوال ارائه شده بود، گفت: این طرح سوال ها نشان دهنده حساسیت شورا به مسایل یاد شده است و به نظرم نمایندگان شورا بهتر است وارد عزل و نصب ها نشوند و اجازه دهند شهردار کار خود را انجام دهد.

خستو در بخشی دیگر از سخنانش گفت: واکنش اصحاب رسانه پیرو انتصابات اخیر نیز گواه تایید این موضوع است و از شهردار می خواهم با آرامش و با در نظر گرفتن پیچیدگی های شهر کرج نسبت به انتصابات و انتخابات خود اقدام کند.

 خستو در خصوص عملکرد نیروهای خدمات شهری گفت: در این زمینه به شهردار تذکر لازم داده شد تا با نظارت بیشتر به عملکرد پیمانکاران  و لزوم توجه به نیروهای خدمات شهری اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد شورا در این مدت گفت: ۷۸ لایحه در صحن علنی مطرح شد که ۵۵ لایحه آن تصویب شد و با ۲۳ لایحه مخالفت شده است.

وی با بیان اینکه واکنش رسانه ها نیز در تصویب لایحه ها تاثیر داشته است، افزود؛ تعداد جلسات رسمی ۴۳جلسه بوده که ۱۱۸مصوبه داشته که تعدادی از آنها برای شورای قبل بود ولی شورای پنجم آن را به تصویب رساند.

خستو در ادامه با بیان اینکه شورای پنجم وعده شفافیت در عمل و گفتار دارد، خاطرنشان کرد: در کمیسیون ماده ۵ و ماده ۱۰۰ همه مصوبات و عملکردها بصورت آنلاین اطلاع رسانی خواهد شد تا شخص بنده نیز در شورا حق هیچ امضایی نداشته و کاری بدون هماهنگی انجام نشود.

اجرای ترن در کرج اقتصادی تر است

وی با اشاره به اینکه در گذشته در خصوص طرح «بی آر تی» و یا خط ویژه یک سری اتوبوس خریداری شده بود اما با گذشت مدت زمان طولانی این سیستم در حال از بین رفتن است، افزود:  چرا وقتی زیرساخت لازم برای انجام طرحی فراهم نشده  این اتوبوس ها خریداری می شود و هزینه هنگفت بر شهرداری تحمیل می شود.

عضو شورای شهر با اشاره به  اجرایی شدن پروژه هایی نظیر ترن گفت: این پروژه ها اقتصادی تر است و باید به مبحث مهم حمل و نقل عمومی توجه بیشتری شود چراکه شهر کرج با این وضعیت نمی تواند ادامه حیات بدهد. 

وی در پایان گفت: در بحث بحران ۴هزار شکایت از سوی مردم ثبت شد که می بایست به تک تک آنها پاسخ داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.