کرج- استاندار البرز با اعلام کاهش نرخ بیکاری در این استان به ۱۰.۵ درصد گفت: با این روند سال آینده تک رقمی شدن بیکاری در استان دور از دسترس نیست.

نرخ بیکاری البرز سال آینده تک رقمی می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، محمد علی نجفی عصر چهارشنبه در نوزدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از آغاز طرح حوزه فناوری و اطلاعات در استان با مشارکت مرکز فناوری اطلاعات نهاد ریاست جمهوری خبر داد و  گفت: پروژه هایی خاص در حوزه فناوری اطلاعات ویژه  استان البرز در حال تهیه است و در این زمینه از جمله استانهایی هستیم که ویژه دیده شده ایم.

نجفی  در ادامه با مرور عملکرد دستگاه ها  در حوزه اقتصاد مقاومتی  و قدردانی از تلاش های قابل قبول مسئولان در این زمینه  افزود: توفیقات خوبی در بخش اشتغال و نرخ بیکاری داشته ایم بنحوی که  از مرز ۴۵ هزار نفر گذشته ایم و تا آخر سال این رقم بیشتر خواهد شد.

استاندار البرز همچنین با اشاره به وضعیت پروژه های اقتصاد مقاومتی استان در حوزه انرژی و برق نیز افزود: با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای تامین اعتبار مورد نیاز طرح های این بخش مذاکراتی شده است و قطعا شاهد کمک های ملی در این زمینه خواهیم بود.

نجفی در ادامه با بیان اینکه بخشی از اشتغال در استان از حوزه علم و فناوری محقق می شود گفت: پارک علم و فناوری استان باید به صورت ویژه برای اشتغال زایی در این بخش  اهتمام بورزد چرا که ظرفیت های خوبی در این زمینه وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان همچنین توسعه سیاست های بوم گردی از جمله سیاست های دولت را در این زمینه مهم خواند و گفت: در شهرستانهای استان به ویژه روستاها فرصت کار ویژه ای برای رونق گردشگری وجود دارد که در نوع خود به اشتغالزایی منتهی خواهد شد.

 وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان با در نظر گرفتن سیاست های دولت باید در این حوزه به صورت جدی تری برنامه ریزی داشته باشد.

استاندار البرز در پایان افزود: همه دستگاه ها و شهرداری ها موظف هستند از تولیدات داخل استان استفاده کنند و اطلاعات لازم در این زمینه نیز از طریق صدا و سیما اطلاع رسانی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.