بیرجند- مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از وجود ۲۶ نقطه پرتصادف در استان خبر داد و گفت: ۱۲ نقطه تا سال آینده ایمن سازی می شود.

۱۲ نقطه پر تصادف در خراسان جنوبی ایمن سازی می شود

به گزارش قدس آنلاین، جعفر شهامت با اشاره به وضعیت راه های مواصلاتی خراسان جنوبی، بیان کرد: ارتقای راه ها به بزرگراه و عملیات بهسازی محورها  از جمله اولویت های مهم استان است.

وی ادامه داد: برنامه های ارتقاء به بزرگراه در محورهای  بیرجند به قاین، دیهوک به راور، سربیشه به بیرجند، سربیشه به نهبندان و بیرجند به اسدیه در دستور کار است.

شهامت با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهسازی راه ها بیان کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری در ۷۵۰ کیلومتر از راه‌های استان اقدامات راهداری شامل روکش آسفالت، شانه سازی و تبدیل شیب شیروانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی قریب به ۳۰۰ آبنما وجود دارد، افزود: همچنین طی ۱۰ ماهه سال جاری، چهار آبنمای مهم به پل تبدیل شده و ایمنی آن ها ارتقاء یافت.

شهامت با اشاره به نقاط پرتصادف راه های استان بیان کرد: در حال حاضر  ۷۶ نقطه دارای تصادف در استان وجود دارد که از این تعداد در ارزیابی کشوری ۲۶ نقطه به عنوان نقاط پرتصادف استان شناسایی شدند.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: هزینه نهایی ایمن سازی ۱۲ نقطه از این ۲۶ نقطه ارائه شده که بعد از برگزاری مناقصه تا سال آتی اقدامات لازم برای ایمن سازی آن ها انجام می شود.

 وی با اشاره به حوادث جاده ای خراسان جنوبی بیان کرد: بیش از ۴۵ درصد علت تصادفات عدم توجه به جلو و ۳۵ درصد تصادفات فوتی، خستگی و خواب آلودگی است.

شهامت با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴ دستگاه دوربین کنترل تخلفات سرعت غیر مجاز در راه های خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: تا اوایل فروردین ماه سال آینده ۲۱ دستگاه دیگر اضافه شود.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.