زنجان-معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: با بررسی دقیق و کارشناسی باید نسبت به رفع آسیب های اجتماعی در جامعه تلاش شود و در این خصوص نگاه فرابخشی صورت بگیرد.

نسبت به رفع آسیب های اجتماعی در زنجان تلاش جدی صورت بگیرد

به گزارش قدس آنلاین،  بیوک موسوی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان زنجان در محل استانداری زنجان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی و دلایل ایجاد این آسیب ها باید در حوزه‌های مختلف مورد بررسی دقیق و کارشناسی صورت بگیرد، افزود: باید با روش‌های جدید به مقابله با آسیب‌های اجتماعی پرداخت و همت لازم را در این زمینه داشت.

وی با بیان اینکه تکدی گری یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است،  ادامه داد: تا پایان هفته باید دستگاه‌های اجرایی دست به دست هم دهند تا متکدیان در زنجان جمع آوری شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان وجود فرهنگ نوع دوستی و خیر بودن را به عنوان یکی از مهم‌ترین خصلت‌های شهروندان زنجانی عنوان کرد و  با بیان اینکه  متکدیان از این خصلت زنجانی‌ها سوء استفاده می‌کنند، گفت: زنجانی‌ها معمولاً نجیب و رقیق القلب هستند و همواره تلاش می‌کنند به افراد نیازمند کمک کنند.

موسوی با اشاره به اینکه آمار متکدیان زنجان ۳۰۰ نفر نیست و به ۴۰ نفر هم نمی‌رسد، افزود: آمار کودکان متکدی در زنجان هم آمار دقیقی نیست و باید ظرف یک هفته برخورد تحکمی، دولتی و حمایتی در این زمینه انجام شود.

وی در ادامه لزوم رفع ریشه‌ای آسیب‌های اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: مباحث مربوط به طلاق و آسیب‌های اجتماعی ریشه در موضوعات مختلف دارد و گاهی حل آنها زمان بر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه خانواده‌ها باید نسبت به رفع مشکلات حوزه سالمندان حساس باشند، افزود:  باید همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها تکریم سالخوردگان را در برنامه‌های خود داشته باشند.

موسوی با اشاره اینکه برخی خانواده‌ها قابلیت نگهداری سالمندان در برخی از خانه‌ها ندارند و به همین دلیل سالمندان به مراکز نگهداری سپرده می شوند، گفت: خانه‌های های سالمندان  در استان زنجان باید استاندارهای مورد نظر در این حوزه را داشته باشند.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.