اراک-مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: ۶۰۰ هزار اصله نهال آماده توزیع در استان مرکزی است.

۶۰۰ هزار اصله نهال آماده توزیع در استان مرکزی است

به گزارش قدس آنلاین، یوسف یوسفی، اظهار داشت: برای ترویج درختکاری در اسفندماه جاری ۶۰۰ هزار اصله نهال آماده توزیع در استان می‌باشد.

وی بیان کرد: به ازای هر چاله یک نهال توزیع خواهد شد و توزیع اصله نهال بر اساس تقاضای افراد نیست، چراکه هزینه زیادی برای این تعداد اصله نهال شده و باید کاشته شوند و نتیجه‌بخش باشند.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در سال گذشته توزیع اصله نهال با مشکلات متعددی روبر بود بنابراین در اسفندماه سال جاری در توزیع اصله نهال دقت نظر بیشتری صورت خواهد گرفت.

یوسفی افزود: شهرداری‌ها، مردم و کشاورزان می‌توانند این اصله نهال‌ها را برای درختکاری دریافت کنند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۰۰ هزار اصله نهال صنوبر است که برای زراعت چوب این نهال تولید و توزیع خواهد شد، ادامه داد: زراعت چوب یک زراعت اقتصادی است که ظرف ۷ تا ۱۲ سال و وابسته به مراقبت کشاورز می‌تواند به سن بهره‌وری برسد.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته سن بهره‌وری درختان ۴۰ سال بود اما امروزه نهال اصلاح‌شده و دورگه‌ای در استان توزیع می‌شود که در مدت ۷ تا ۱۲ سال به بهره‌وری رسیده و در صنایع چوب، کاغذسازی، چوب بستنی و... مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

یوسفی اضافه کرد: مابقی نهال‌ها نیز نهال‌های غیرمثمر هستند البته تلاش کرده‌ایم نهال‌های سنجد، توت و... را که دومنظوره می‌باشند را تولید و توزیع کنیم.

به گفته وی توزیع نهال بر اساس میزان فضای در نظر گرفته‌شده و پس از تائید ناظران این اداره کل می‌باشد.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: در تلاش هستیم توزیع نهال به‌صورت سامانه‌ای و از طریق فضای مجازی صورت بگیرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.