اصفهان- امدادگران و نیروهای عملیاتی در چهارمین روز از عملیات جستجو موفق به انتقال بقایای پیکرهای ۷ تن از جان باختگان سانحه هوایی تهران- یاسوج شدند.

عملیات جستجو و انتقال پیکرهای جان باختگان بازهم متوقف شد/ امکان پرواز بالگرد به هیچ وجه وجود ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، برف و بوران باعث توقف عملیات هوایی شده و نیروهای عملیاتی مجبور شدند با بسیج همه امکانات بقایای پیکرها را زمینی منتقل کنند.

بوران و کولاک به حدی است که شعاع دید را به کمتر از دو متر رساند و اجازه پرواز هیچ بالگردی را نمی دهد. امروز نمایندگان مجلس در کمیسیون عمران با حضور وزیر راه و شهرسازی آخرین وضعیت سانحه را بررسی کردند.

استاندار اصفهان دقایقی پیش اعلام کرد: امروز در منطقه عملیات شرایط جوی بسیار خراب بود، به قدری که از ارتفاع ۷ هزار به بالا مه و طوفان و ابر وجود داشت، با این حال از آن مکان موفق به صحبت با افرادی شدم که در محل سقوط هواپیما استقرار داشتند، البته شرایط برای آنها بسیار سخت بود، اما توانستند با کوله پشتی بخشی از اجساد قربانیان حادثه را انتقال دهند.

محسن مهرعلیزاده گفت: با هماهنگی های انجام شده، دو حوزه قضایی اصفهان و چهارمحال و بختیاری توافق کردند در یاسوج و در حوزه قضایی کهکلویه و بویر احمد مباحث مربوط به پزشکی قانونی انجام شود.

وی با بیان اینکه حوالی ساعت یک و نیم ظهر امروز گروهی که بخشی از پیکرها را پیدا کرده بودند، به پایین کوه رسیدند و پیکرها را در حضور دادستان تحویل پزشکی قانونی دادند، افزود: همچنان شرایط جوی نامطلوب است و از ساعت ۱۴ تاکنون وضعیت سخت تر شده، به طوری که امکان حضور بالگردها در محل سقوط هواپیما وجود ندارد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: امکان سقوط هر لحظه امدادگران با توجه به بد بودن شرایط جوی وجود دارد، از این رو در حال حاضر عملیات جستجو متوقف شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه سقوط هواپیما در ارتفاع ۴ هزار و ۲۰۰ متری اتفاق افتاده، شرایط بسیار سخت است اما با این اوصاف کمپ هایی ایجاد شده و نیروها آمادگی دارند هر گاه شرایط جوی اجازه داد عملیات جستجو و انتقال پیکرها را از سر بگیرند.

مهرعلیزاده ادامه داد: با توجه به شراط موجود آب و هوایی، عملیات انتقال پیکرها ممکن است چند روز طول بکشد.

هیچ پیکری از جان باختگان به اصفهان منتقل نمی شود

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان نیز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین ضمن تکذیب خبر منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر انتقال تعدادی از پیکرهای جان باختگان سانحه هوایی تهران – یاسوج، گفت: طبق تصمیم های اتخاذ شده قرار نیست هیچ پیکری از جان باختگان این سانحه هوایی به اصفهان منتقل شود.

علی سلیمانی پور اظهارکرد: متأسفانه در این شرایط که انتشار هر خبری برای خانواده قربانیان سانحه هوایی و سایر هموطنان بسیار اهمیت دارد، انتشار خبرهای کذب در رسانه ها اقدام شایسته ای نیست.

اتخاذ تصمیمات به صورت لحظه‌ای

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین  با بیان اینکه امروز اتفاق خاصی در منطقه سقوط هواپیما به دلیل شرایط آب و هوایی اتفاق نیفتاد اظهارکرد: شرایط نامساعد جوی کار جستجو و انتقال پیکرهای جان باختگان را با مشکل مواجه کرده است.

محسن مومنی گفت: تیم ۲۰ نفره هلال احمر در قرارگاه دامنه کوه و ۴۰ نفر امدادگر در محل سقوط هواپیما حضور دارند و امشب در محل حادثه می‌مانند.

وی تصریح کرد: باتوجه پیش‌بینی‌های هواشناسی معلوم نیست روند جستجو چگونه انجام شود و همه تصمیمات لحظه‌ای اتخاذ می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان تاکید کرد: امکان پرواز بالگردها به هیچ عنوان وجود ندارد، فردا با توجه به پیش بینی های جوی سازمان هواشناسی، عملیات جستجو ادامه پیدا خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.