اهواز- استاندار خوزستان در جلسه بررسی مشکلات کوی مهدیس عنوان کرد: حق مردم است در جایی زندگی کنند که زیر ساخت های شهری آن درست و مناسب باشد، بخشی نگری و تعادل به ایجاد زندگی سالم شهری می انجامد.

بخشی نگری و تعادل شرط زندگی سالم شهری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدیس یکی از جنوبی ترین مناطق اهواز است. منطقه ای که تصمیم گیری در موردجزئی از کارون یا اهواز بودنش هم مدتها طول کشید، این منطقه دچار مشکلات فراوانی بود که به نظر نمی رسید حالا حالاها حل شدنی باشد، مشکلاتی که به قول اهالی قدمتی ۲۵ ساله داشتند، هرکس قبلاً به مهدیس رفته و منصفانه مسائل شهری را رصد کند، منکر اینکه اتفاقات خوبی در این منطقه انجام شده نمی‌شود.

 استاندار خوزستان در جلسه بررسی مشکلات کوی مهدیس که امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد؛ عنوان کرد: حالا که مردم این منطقه پروانه سکونت گرفته‌اند و هزینه آن را پرداخت کرده اند باید حق و حقوق خود را نیز دریافت کنند.

اوضاع مهدیس زیبنده نام اهواز نبود

غلامرضا شریعتی با بیان این که سابق بر این آب آشامیدنی مهدیس توسط شلنگهایی که از کانال های فاضلاب رد می شدند و از نظر بهداشتی به هیچ عنوان مناسب نبود تامین می‌شود؛ اظهار کرد: حق مردم است در جایی زندگی کنند که زیرساخت‌های شهری آن درست و مناسب است، سالهاست مردم این منطقه به این شکل زندگی کرده‌اند و خدماتی به آنها داده نشده، افرادی که در آنجا زندگی می کردند از سر ناچاری مشکلات را تحمل می کردند و صدای آنها به جایی نمی رسید، این منطقه برق ناپایدار و شکننده‌ای داشت، گاز نداشتند و وضعیت فاضلاب نیز اسفناک بود.

 وی با اشاره به اینکه  این منطقه به هیچ عنوان شایسته قسمتی از کلانشهر بودن نیست چراکه امکانات آن از زیرساخت‌های یک روستا هم کمتر بود؛ خاطر نشان کرد: با اراده دوستان و کارهای زیربنایی با کمک دستگاه‌های مختلف استانی کارهایی در حال انجام است که در حوزه آب و فاضلاب، مدارس، فضای فرهنگی و تفریحی، آموزش و پرورش تلاش کردیم منطقه ای که از لحاظ درآمدها ضعیف است به سطحی برسانیم که متناسب با نام اهواز باشد.

 ۱۷ نقطه شبیه مهدیس

استاندار خوزستان با عنوان اینکه ما موظفیم حقوق مردم را ادا کنیم، تصریح کرد: حقوق شهروندی ایجاد زیرساخت‌ها برای یک زندگی مناسب است و مردم حق دارند زیست سالمی داشته باشند ما باید در ایجاد این زیست کمک کنیم و شهرداری نیز از آن محافظت کند، وقتی منافع استان را از بین می‌بریم و در بعضی مناطق حقوقی ارائه نمی شود انگیزه ای برای پرداخت عوارض شهری هم ایجاد نمی شود اما اگر بخشی نگری و در پی آن تعادل ایجاد می شود به این ترتیب تمام نقاط اهواز آماده زندگی سالم می‌شوند.

شریعتی ادامه داد: ۱۷ نقطه در اهواز اوضاعی همچون مهدیس دارند که این زیبنده شهر و در شان مردم خوزستان نیست و ما باید تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات مناطق دیگر نیز انجام دهیم.

خلف وعده مدیر آبفا

در ادامه این جلسه با بررسی عملیات انجام شده برای این منطقه مهمترین مشکل مهدیس بحث فاضلاب اعلام شد که کریمی رئیس اداره آبفای اهواز برای پاسخگویی حضور نداشت، اما مقرر شد تا یک ماه دیگر تمام خیابان های مهدیس از نظر مشکلات آب و فاضلاب به سرانجام رسیده باشند.

 استاندار در این مورد نیز گفت: هرچند در بحث آب کارهای موفقی انجام شده بود اما در بحث فاضلاب، اداره آبفای اهواز خلف وعده کرده و با اینکه عمده کارها را انجام داده بودند  در تهیه تجهیزاتی که کمتر زمان می برد اقدامی انجام ندادند و همین باعث از بین رفتن حجم کارهای خوب شده  و به دلیل عدم فاضلاب درست اداره گاز هم نتوانند کاری کند، شرکت آب و فاضلاب موظف است الکتروموتورها را بخرد و ایستگاه پمپاژ را فعال کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.