اهواز- چندروزی هست سر پیکان فضای مجازی رو به شهردار اهواز چرخیده و خبر استعفای وی آن هم به اصرار شورای شهر ورد زبانهاست...

از افتخار به انتخاب شایسته شهردار تا فشار برای استعفا/ رسما عذرخواهی کنید

قدس آنلاین- گروه استانها- طیبه قاسمی؛ از زمانی که مراسم تودیع و معارفه کتانباف شهردار اهواز انجام شد و محمد جعفر فلسفی پشت تریبون در هر چند جمله یک بار تاکید به پاکدستی شهردار و انتخاب شایسته را داشت فقط چند ماه می گذرد، وقتی قرار شد موسوی ردای شهرداری اهواز را به کتانباف بسپارد، اکثر قریب به اتفاق مردم و مسئولان راضی بودند اینکه شایعه‌ای ایجاد شده در آخرین روزهای تصدی مدیریتی موسوی راست بود یا دروغ؟ حالا دیگر اهمیتی ندارد. آنچه اهمیت داشت اهواز دوباره داشت شهرداری را به خود می دید که سالها قبل تاریخ اگرنه درخشان، اما قابل قبولی را برای این کلانشهر رقم زده بود، به هر حال کتانباف میان تعریف و تمجید خیلی‌ها بر کرسی نخست شهرداری کلانشهر اهواز نشست. کم کم زمزمه های بدهی چند میلیاردی شهرداری شرایط را عوض کرد، جواب کتانباف در برابر همه کوتاهی های فقط یک جمله بود؛ شهرداری را در شرایط بدی تحویل گرفتیم، داستان به همین جاختم نشد، نارضایتی کارگران در دوره قبل به این دوره به ارث رسید و خبر از بدهی های غیر رسمی تیر دیگری بر پیکر شهرداری بود که به درستی سرپا نشده بود، روزهای بد زودتر از انتظار رسید و روزهای خوب هم انگار دوام نداشته که فضای مجازی اینبار خبر استعفای شهردار و فشارهای وارده بر او از سوی شورای شهر را جار می زند.

 شهردار اهواز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین از شیوه «سوال در جواب سوال» استفاده می کند و می گوید: از من شنیده اید که استعفا داده ام؟
کتانباف با بیان اینکه کسی که خبر استعفای شهردار اهواز را داده است باید رسماً از مردم عذرخواهی کند، تاکید می کند: چنین کسانی فضا را متشنج می کنند، اگر از زبان من شنیده اند باید به صورت شفاهی یا کتبی مطرح شود و گرنه لازم است به دلیل فریب افکار عمومی اظهار پشیمانی کنند.

فرماندار اهواز نیز در این مورد به خبرنگار قدس آنلاین توضیح می دهد: نباید کاری کرد که تمرکز شهردار را به هم بزنید، در این برهه از زمان باید شرایطی فراهم آید که حواس شهردار به امور مربوطه باشد.
نبی اله خون میرزایی با بیان این که مسائل حاشیه ای حواس کتانباف را از اصل مطلب پرت می کند؛ اذعان می کند؛ بگذارید ماه های پایانی امسال را به کارها برسند، طرح های زیادی در دست اجرا دارند، بنابراین لازم است مسائل را به این شکل مطرح نکنند تا سدی برای انجام کارهای شهری نباشند.

رئیس شورای شهر اهواز اما استعفای شهردار اهواز را تکذیب می کند و بیان می کند: اگر چنین موضوعی صحت داشت به عنوان رئیس شورای شهر حتما خبر داشتم، استعفای شهردار اهواز صحت ندارد.
 محمد جعفر فلسفی شایعاتی را که در شبکه‌های اجتماعی درباره استعفای شهردار اهواز منتشر شده فقط در حد حدس و گمان می داند و خاطرنشان می کند: فشار آوردن تشکیلات «جمنا» در استان خوزستان به شخص شهردار اهواز به‌ منظور عملی شدن درخواست‌های آنان نیز که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده صحت ندارد و ما آن را تکذیب می‌کنیم. تشکیلات جمنا قصد دخالت در کار شهردار اهواز ندارد و این کار را هم انجام نمی‌دهد.

چهارم مهر امسال بود که در آیین تودیع و معارفه شهرداری اهواز شکار اول عکاسان سید خلف موسوی و کتانباف را در یک قاب به تصویر می کشید، تصویری آشنا، چرا که پیش از این نیز این دو فرد در یک قاب دستهای همدیگر را فشردند اما آنجا کتانباف بود که تصدی شهرداری را به موسوی می سپرد.

همان وقت بود که موسوی گفت؛ اگر کتانباف هم به حرف خیلی توجه نکند هجمه ها علیه او هم شروع می شود! آیا این پیشگویی صورت گرفته است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.