شهرکرد-مشاور رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در نخستین یادواره شهدای غواص استان چهارمحال و بختیاری گفت: فرهنگ ایثار و روحیه جهادی باید در تمام فعالیت های دانشگاه نهادینه شود.

فرهنگ ایثار و روحیه جهادی باید در تمام فعالیت های دانشگاه نهادینه شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نخستین یادواره شهدای غواص استان چهارمحال و بختیاری در محل اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و با حضور خانواده های شهید حججی، شهید خرازی و دیگر خانواده های شهدای شاخص برگزار شد.

احمدرضا پیش‌بین مشاور رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، شامگاه چهارشنبه در نخستین یادواره شهدای غواص استان گفت: شهدا حجت خود را بر ما تمام کردند و در حال حاضر این ما هستیم که بایستی امانتدار خون شهدا در دانشگاه ها باشیم.

وی افزود: در این چهار دهه دشمن به دنبال شکستن ایمان و هجوم همه جانبه علیه ارزش‌های اسلام در ایران بوده اما این کار استقامت مومنان را در کشور بالاتر برد.

پیش بین با اشاره به وابسته نبودن ایران اسلامی به کشورهای دنیا افزود:شهادت غواصان و رزمندگان جوان در دوران دفاع‌مقدس نشانه‌ای از استقامت و وابسته‌نبودن به دشمنان است.

مشاور رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تاکید کرد: دانشگاه علمی و کاربردی به دنبال ارتقا توانمندی یادگاران شهدا است که در این راستا برنامه هدایت تحصیلی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر در نظر گرفته شده و نیاز سنجی دانشجویان برای ورود به بازار کار صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و روحیه جهادی باید در تمام فعالیت های دانشگاه نهادینه شود خاطر نشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی پذیرای بیش از ۱۳ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر می باشد.

پیش بین اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی تلاش دارد بهترین مراکز تحقیقاتی در اختیار دانشجویان شاهد و ایثارگر قرار گیرد و مناسب‌ترین رشته‌ها برای این افراد معرفی شود.

مشاور رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور تاکید کرد:به منظور ایجاد اشتغال برای دانشجویان ترم آخر باید از روحیه‌ای که در دانش‌آموختگان وجود دارد بهره برد که در این راستا اعتباراتی نیز در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس و خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل بعمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.