اصفهان- عملیات جستجو و انتقال بقیه پیکرهای جان باختگان سانحه هوایی تهران- یاسوج در صورت مساعد شدن وضعیت جوی از سر گرفته می شود.

توقف عملیات جستجو و انتقال پیکرهای سایر جان باختگان به دلیل اوضاع نامساعد جوی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در پنجمین روز از سانحه هواپیمایی تهران – یاسوج امکان پرواز بالگرد به هیچ عنوان در منطقه کوه دنا وجود ندارد اما بالگردها در دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری در حالت آماده باش هستند.

ارتفاع برف در محل سقوط هواپیما دو متر است و برف و کولاک نیروهای امدادی را با خطر جانی رو به رو کرده است.

امدادگران و سایر نیروهای حاضر در عملیات جست و جو روز گذشته موفق به انتقال پیکرهای ۷ تن از جان باختگان شدند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور دقایقی پیش اعلام کرد: تمام عوامل اجرایی از جمله نیروهای ارتش، هلال احمر، سپاه و دیگر دستگاه ها با تمام توان در صحنه حضور دارند اما با توجه به شرایط نامساعد آب و هوا ممکن است این کار زمان بر باشد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز تاکید کرد: نیروهای محلی به هیچ عنوان به محل سانحه هوایی نروند.

شاهین فتحی افزود: از صبح امروز بارش برف در ارتفاعات دناکوه به دو متر رسیده و امکان حرکت به سمت نقطه حادثه سلب شده است.

کمپ شماره دو در ارتفاع سه هزار و ۸۵۰ متری متوقف شده و با توجه به بارش سنگین امکان حرکت به سمت ارتفاع وجود ندارد.

در ضلع جنوبی و شمالی کوه، نیروها مستقر هستند تا در صورت بهبود شرایط بتوانند به مناطق اعزام شوند.

امکان ادامه عملیات انتقال اجساد قربانیان وجود ندارد

رییس ستاد بحران استانداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین شرایط جوی حاکم در محل سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج  را بسیار بد، مه آلود و نامساعد توصیف کرد و گفت: برف در حجم زیاد تمام منطقه را فراگرفته و عملاً امکان ادامه عملیات انتقال اجساد قربانیان وجود ندارد.  

منصور شیشه فروش با اعلام استقرار ۶ تیم امداد و نجات در دناکوه، افزود: در منطقه پادنای سمیرم چهار تیم امداد و نجات هلال احمر، تکاوران ارتش و نیروی انتظامی و اورژانس حضور دارند تا در صورت بهتر شدن شرایط جوی عملیات جستجو از سر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: یک تیم امداد و نجات کوهستان استان اصفهان نیز در ارتفاعات ۱۸۰۰ متری محل سقوط هواپیما مستقر شده است و کوهنوردان در حالت آماده باش به سر می برند.

ناپایداری هوا تا اواسط هفته آینده

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان به خبرنگار قدس آنلاین گفت: از نخستین ساعات امروز از شهرستان های سمیرم، داران و فریدونشهر از روز گذشته بارش باران و برف گزارش شده و نقشه ها نشان می دهد این سامانه های ناپایدار تا اواسط هفته آینده بر روی آسمان استان اصفهان فعال است و به تناوب بارش ها ادامه دارد.

میترا سیدان افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار به تناوب تا دوشنبه هفته آینده در استان است.

وی تصریح کرد: بر این اساس امروز شرایط برای افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید در استان مهیا است و در ارتفاعات و مناطق غرب و جنوب استان بارش به صورت برف و باران و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان اظهارکرد: این ناپایداری ها به تناوب تا اواسط هفته آینده منجر به بارش در سطح استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی روزهای آینده در اکثر مناطق اصفهان دمای هوا  ۱ تا ۳ درجه کاهش خواهد داشت، گفت: طبق پیش‌بینی ها امروز آسمان استان نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد نسبتاً شدید و بارش، فردا، جمعه نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و احتمال بارش و روز شنبه نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد شدید خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.