۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 590003

بررسی آمار بارش ها به تفکیک هر استان نشان می دهد میزان بارشها در مقایسه با متوسط مدت مشابه در درازمدت در ۲۷ استان منفی بوده و تنها در ۴ استان کشور میزان بارشها مثبت بوده است.

بارش‌ها در ۲۷ استان کشور منفی است+نمودار

به گزارش قدس آنلاین، با وجود بارشهای قابل توجه در روزهای اخیر، هنوز کم‌بارشی شدید سال آبی جاری جبران نشده است. به دلیل افت شدید بارش‌ها در سال آبی ۹۷ - ۹۶ نسبت به متوسط درازمدت (آمار ۴۹ سال اخیر) و همچنین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بارشهای اخیر تنها ۲ تا ۳ درصد در تعدیل شدن میزان کاهش بارش ها تأثیر داشت.

طبق اعلام رسمی مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی، مجموع بارش های کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۹۶) تا روز گذشته (دوم اسفندماه) نسبت به متوسط مدت مشابه در درازمدت کاهشی ۵۲.۷ درصدی داشته است.

همچنین بررسی آمار بارش ها به تفکیک هر استان نشان می دهد میزان بارشها در مقایسه با متوسط مدت مشابه در درازمدت در ۲۷ استان منفی بوده و تنها در ۴ استان کشور میزان بارشها مثبت بوده است.

استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان به ترتیب با ۲۹.۱ درصد، ۲۴.۱ درصد، ۸.۸ درصد و ۰.۲ درصد افزایش نسبت به متوسط درازمدت تنها استانهای کشور هستند که میزان بارشها در سال آبی جاری در آنها مثبت بوده بود.

در نمودار زیر درصد مقایسه میزان بارشها در ۳۱ استان کشور نشان داده شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.