نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به تحلیل دلایل بحرانی شدن و مشکلات ورزش خراسان رضوی پرداخت.

مقصر اصلی مشکلات ورزشی خراسان رضوی چه کسی است؟

قدس آنلاین - گروه ورزش : حال و روز ورزش خراسان رضوی خوب نیست، بحران مالی گریبان گیر تمام تیم های ورزشی استان شده است تا حدی که حالا دو نماینده خراسان رضوی در رقابت های لیگ برتر با خطر سقوط به لیگ دسته یک مواجه هستند.البته در این برهه فقط فوتبالی ها گرفتار مشکلات مالی نیستند نبود حامی مالی مناسب در ورزش خراسان رضوی موج نگرانی ها را افزایش داده تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم به دایره منتقدان اضافه شوند.

نصرالله پژمان فر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف مدیریتی در حوزه استان، شخص استاندار را عامل اصلی این اتفاقات می داند و معتقد است استاندار خراسان رضوی و مدیرکل ورزش و جوانان حالا باید پاسخگوی افکارعمومی باشند. 

* بحران مدیریت از استاندار تا مدیرکل ورزش و جوانان
نصرالله پژمان فر با اشاره به اتفاقات روزهای اخیر به ویژه شایعه انحلال باشگاه پدیده به دلیل عدم حمایت مجموعه مدیریتی گروه پدیده از این باشگاه می گوید:« جوانان استان خراسان با این پرسش مواجه هستند چرا همانند جوان های استان های دیگر شاهد حمایت های شخص استاندار و مدیرکل نیستند؟ باید امروز استاندار به مسئله ورزش ورود پیدا کند. مگر استان های دیگر از ورزشی ها حمایت نمی کنند پس چرا در خراسان رضوی این اتفاق رخ نمی دهد. مدیریت ورزش و جوانان واقعا عملکرد ضعیفی داشته است، ضعف مدیریتی به قدری در حوزه اجرایی استان آشکار شده که دیگر نمی توان آن را انکار کرد. من بنا ندارم به عملکرد فردی مسئولان ورود پیدا کنم اما سکوت دیگر جایز نیست.

* آقای مدیرکل ورزش خراسان در چه جایگاهی است؟
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت :وضعیت ورزش استان خراسان رضوی واقعا نگران کننده است.بالاخره در کشور همه از امکانات دولتی بهره مند شده اند، اما در خراسان از این اتفاق خبری نیست، باشگاه های ما در استان و ورزشکاران ما با کمترین امکانات در حال فعالیت هستند. مدیریت ورزش استان اگر اینجا ورود پیدا نکند پس چه زمانی می خواهد به داد ورزش برسد؟ الان کشتی خراسان در چه جایگاهی است؟فوتسال ما کجاست؟والیبال، هندبال و بسکتبال کجا هستند؟ در رشته های رزمی چقدر مشکلات وجود دارد؟ چرا آقای مدیرکل به این مشکلات رسیدگی نمی کند؟من اصلا قبول ندارم که مشهد ظرفیت هم افزایی ندارد ، بهترین وضعیت در مشهد وجود دارد اما توان استفاده و قدرت برخورداری از آن کم است چون ضعف مدیریت داریم.

* چرا شهرداری ورود پیدا نمی‌کند؟
نصرالله پژمان فر در ادامه سخنان خود گفت:« شهرداری مشهد چرا به حوزه ورزش و کمک به ورزش ورود پیدا نمی کند؟ به عقیده من خیلی خوب می توان این مشکلات را برطرف کرد و زمینه خروج از بحران را فراهم کرد اما طبیعی است که نمی خواهیم این اتفاق رخ بدهد، حالا چرا مشخص نیست؟ چرا آقای استاندار به این وضعیت ورود پیدا نمی کند؟ دو تیم لیگ برتری خراسان رضوی که تنها نمایندگان ما در حوزه قهرمانی هستند در شرایط بحرانی قرار دارند آیا دوستان این بحران را درک می کنند؟

* فاجعه فرهنگی و ورزش در خراسان رضوی کاملا مشهود است!
وی در ادامه گفت: این که امروز یک باشگاه خصوصی در آستانه انحلال قرار گرفته و بحران مالی به شدت او را تهدید می کند، یا یک تیم دیگر مشهد هفته ها با بحران مالی دست و پنجه نرم می کند و در خطر سقوط قرار گرفته است نشان می دهد مدیریت در ورزش استان و مدیریت کلان در استان وجود ندارد. باید این خطر را جدی بگیریم و تنها به یک جلسه بسنده نکنیم، حتما نیاز به ورود جدی و کار عملیاتی است،من به عنوان یک نماینده مجلس به تنهایی 
نمی توانم کاری انجام دهم باید همه با هم به میدان بیایند، مدیر کل ورزش و جوانان باید از این وضعیت خارج شود و به صورت میدانی وارد کارزار شود. استاندار هر چند وروزشی نیست اما باید دست به کار شود. چه تفاوتی میان استاندار خراسان رضوی و استاندار اصفهان است که مهرعلیزاده می تواند اما استاندار خراسان رضوی نمی تواند به ورزش کمک کند؟ به عقیده من این اتفاقات نشان می دهد فاجعه فرهنگی و ورزشی در استان خراسان رضوی در حال وقوع است که باید به نوعی جلوی آن را بگیریم.

* مقصر اصلی این اتفاقات شخص استاندار است!
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به عملکرد ضعیف استاندار خراسان در این حوزه اشاره کرد:« باید این واقعیت را پذیرفت که استاندار خراسان رضوی ورزشی نیست و اصلا تجربه کار ورزشی را ندارد، ایشان در حوزه های غیر ورزشی سابقه طولانی دارد. به عقیده من آقای استاندار گزینه بسیار خوبی برای مدیریت  وزارت اطلاعات هستند. ایشان با وجود سابقه مدیریت در حوزه امنیتی به عقیده من باید وزیر اطلاعات می شدند نه استاندار خراسان رضوی، آقای رشیدیان کمتر به مسائل فرهنگی و ورزشی ورود پیدا می کنند و بعضا اصلا ورود پیدا نمی کنند به همین دلیل این نا به سامانی ها و مشکلات به وجود آمده است . لذا من ایشان را به عنوان مقصر اصلی این اتفاقات می دانم و امیدوارم با تغییر روش مدیریتی زمینه خروج از بحران به وجود بیاید.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.