کرج- رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج گفت: پروژه احداث مجتمع تفریحی گردشگری کرج که دریاچه مصنوعی نیز یکی از اجزای آن است در حال حاضر بلاتکلیف مانده است.

پروژه احداث دریاچه مصنوعی کرج بلاتکلیف مانده است

حسین محمدی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: طرح احداث مجتمع گردشگری و دریاچه مصنوعی بر اساس ماده ۱۹۳ قانون برنامه سوم می بایست در مرحله ارزیابی اثرات زیست محیطی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این قبیل پروژه ها که رویکرد تفریحی دارد پیش از اجرا می بایست دارای توجیه محیط زیستی باشد و این پروژه نیز گویا همچنان رضایت محیط زیست را جلب نکرده از همین رو نیمه کاره مانده است.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های گردشگری در کرج گفت: این گونه پروژه های گردشگری از نیازهای اساسی شهر است اما طبق قانون باید ابتدا مجوز محیط زیست را دریافت کند.

محمدی با اشاره به ضرورت توجه به منابع طبیعی و گردشگری استان گفت: بسیاری از کشورها سالانه از طریق جذب گردشگر درآمد بسیار زیادی را کسب می کنند اما کشور ایران به خصوص شهر کرج از آن ها محروم مانده است.

وی ادامه داد: استان البرز به دلیل تنوع اقلیمی و زیستی می بایست در ردیف استان هایی قرار گیرد که برای جذب گردشگر برنامه ریزی لازم در آنها اجرایی شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج به اهمیت ساخت هتل در این شهر اشاره کرد و گفت: می بایست از تمام ظرفیت های طبیعی و گردشگری به نحو احسن استفاده شود و حداقل لازمه تحقق این امر ایجاد رفاه برای گردشگر و احداث هتل در سطح شهر است.

محمدی در پایان تصریح کرد: هریک از روستاهای استان البرز می تواند به عنوان یک بنگاه اقتصادی برای جذب گردشگر نقش آفرینی کند همچنین در مناطق خوش آب و هوا می توان از خانه های روستایی برای اسکان گردشگران استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.