کرج - سومین همایش گردشگری استان البرز در حالی با حضور فعالان این حوزه و برخی از مسئولان شهری برگزار شد که براجرای طرح های متنوع با هدف جذب گردشگر به این استان تاکید شد.

معرفی جاذبه های تاریخی با طرح های متنوع / گردشگری کودک به البرز می آید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، این همایش شامگاه چهارشنبه به میزبانی تالار شهیدان نژاد فلاح کرج به انجام رسید و در بخش های مختلف ظرفیت های گردشگری البرز به حاضرین معرفی شد.

البرز ۵۰۰ اثر تاریخی شناخته شده دارد

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان البرز در این همایش اظهار کرد: استان البرز جوانترین استان کشور می باشد و  برخوردار از ۵۰۰ اثرتاریخی شناخته شده و جاذبه های طبیعی و فرهنگی است که بخشی از این آثار به ثبت رسیده و برخی در نوبت بررسی و مطالعه و ثبت می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فخرالدین صابری افزود: روزانه تعداد زیادی مسافر از جاده کرج - چالوس و بخشی دیگر از آزاد راه جاده کرج به قزوین عبور می کنند  واین فرصت خوبی است تا جاذبه های تاریخی معرفی و در جهت توسعه گردشگری استان البرز گام برداریم.

صابری با بیان اینکه درسال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۳ میلیون ایرانی ازترکیه دیدن کرده اند، افزود: ایران بعد از روسیه و آلمان در رتبه سوم سفر به این کشور بود.

وی افزود: باید ما نیز این هنر را داشته باشیم تا با ایجاد زیر ساخت های مناسب در البرز گردشگران خارجی را به کشور و استان هدایت کنیم تا با تمدن و آثار تاریخی کشورمان آشنا شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان البرز با بیان اینکه حضور گردشگران خارجی از نظراقتصادی رونق به دنبال خواهد داشت خاطرنشان کرد: جاذبه های طبیعی البرز از جمله آبشار کندر، باغ سیب  وهمچنین آثار تاریخی همانند کاخ مروارید از جمله این زیبایی ها است.

احیای کاخ مروارید در اولویت کاری میراث فرهنگی

وی با اشاره به اینکه کاخ مروارید در مقایسه با کاخ سعد آباد از لحاظ معماری استثنا است اما متاسفانه اینک مخروبه ای بیش نیست، افزود: این اثر تاریخی از معماری بسیار زیبایی برخوردار است و اداره میراث فرهنگی و گردشگری البرز اولویت اصلی خود را بازسازی این مکان تاریخی قرار داده است.

وی، کاخ ناصری در شهرستانک، خانه دکتر مصدق و آیت الله طالقانی را از دیگر آثار فاخر برشمرد و گفت: چرا سکونتگاه یک چهره سیاسی و ضد استعماری مثل مصدق  باید شناسانده نشود.

صابری با بیان اینکه در نگهداری و بازسازی از آثار تاریخی نباید مسائل را سیاسی کرد، افزود: چندین نسل در خانه آیت طالقانی زندگی کرده اند و قدمت آن ۱۵۰ سال است، شخصیتی که شکنجه های بسیاری در زمان طاغوت دید.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنانش افزود: بوم گردی یکی از برنامه های توسعه گردشگری در استان است ومی تواند در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی حائزاهمیت باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز دارای ۶ شهرستان با جاذبه های گردشگری است، گفت : انتظار داریم دستگاه های مختلف به خصوص سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج دراین امر مارا یاری کنند تا فعالان عرصه گردشگری، صنعت گردشگری را در البرز و کرج رونق دهند و آثار دیدنی این استان را به همگان معرفی کنند.

حرکت سازمان فرهنگی شهرداری در راستای گردشگری

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کرج در ادامه این مراسم گفت: این معاونت در ۴ حوزه فعالیت می کند  که بیشتر هم راستای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است.

سید علی اکبر میروکیلی با بیان اینکه در قسمت نخست سلامت جسم و ورزش است، افزود: در حوزه سلامت و روان در کنترل خشم و استرس و حوزه سلامت اجتماعی و سلامت معنوی هر ۴ حوزه می توان در توسعه حوزه میراث فرهنگی و شناساندن آن به شهروندان فعالیت کرد.

وی درادامه گفت: آمادگی خود را  به اداره میراث فرهنگی ومعاون گردشگری البرزدر جهت معرفی اماکن گردشگری به شهروندان در ایام نوروز اعلام کرده ایم.

میروکیلی با بیان اینکه هر ساله در ایام نوروز پکیج هایی را برای آشنایی با اماکن گردشگری استان در اختیار مسافران قرار می دهیم، افزود: این فرصت مناسبی است که فعالان حوزه گردشگری با مراجعه  به سازمان فرهنگی شهرداری همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

مسئول دبیرخانه دایمی همایش گردشگری استان البرز  اظهار کرد: تعامل و همکاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان البرز، آژانس های گردشگری  و سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری کرج  با یکدیگر سیر صعودی دارد.

احمدرضا رضایی با بیان اینکه دراین راستا برنامه های متعددی  برنامه ریزی شده است، گفت: یکی ازاین برنامه ها به نام پرنده نگری است که با توجه به وجود گونه های مختلف پرندگان  وبا همکاری شهرداری گونه های مختلفی از پرندگان در باغ فاتح در معرض دید مردم قرارگرفته است.

رضایی درادامه گفت: برنامه دیگری ازجمله گردشگری کودک داریم که طرح آن آماده شده و به کمک اداره میراث فرهنگی وگردشگری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج در دست اقدام است.

مسئول دبیرخانه دایمی همایش گردشگری استان البرز بوم گردی را از دیگر برنامه های تورهای گردشگری برشمرد و گفت: دبیر خانه ای که این همایش را اجاره کرد آماده برگزاری نمایشگاه ها و همایش های دیگری در استان البرز است.

رضایی بااعلام اینکه کمیته گردشگری در شورای اسلامی کرج تشکیل شده است، افزود: فعالان تورهای گردشگری به شورای اسلامی شهرکرج و کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهرکرج مراجعه کنند و عضویت خود را اعلام کنند.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم این همکاری ها بیشتر شده و شهرداری و شورای اسلامی کرج را با گردشگری پیوند دهیم گفت: آژانس های گردشگری به عنوان بخش خصوصی تلاش خود را برای تحقق این هدف خواهند کرد اما  نیاز به حمایت بخش دولتی نیز داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.