زاهدان- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: برپایی نمایشگاه کتاب سبب دوستی بیشتر با کتاب و کتابخوانی می‌شود لذا مسئولان فرهنگی باید با برنامه‌ریزی مناسب ، سبب انس بیشتر مردم با کتاب شوند.

برنامه ریزی مناسب برای انس بیشتر با کتاب یک ضرورت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،آیت الله عباسعلی سلیمانی در آیین افتتاح نوزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سیستان‌ و بلوچستان و برگزاری چهارمین دوره کتاب سال استانی که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و دیگر مسئولین استان بعد ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: کتاب در همه مکاتب و ادیان محترم است و جز شاخص های رشد فرهنگی یک جامعه محسوب می‌شود گرچه جایگاه کتاب در اسلام بالاتر و با ارزش تر از سایر ادیان است به گونه ای که هیچ سنتی در دین مبین اسلام پذیرفتنی نیست مگر برگرفته از کتاب قرآن باشد و مشروعیت و حقانیت این دین الهی به این کتاب وابسته است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این آیین با اشاره به اینکه سیستان‌ و بلوچستان از سرمایه های انسانی و نیروهای جوان تحصیلکرده برخوردار است، تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان به عنوان یک دژ فرهنگی و اقتصادی، از فرهنگی بالنده و غنی در کشور برخوردار است که این موضوع ریشه در گذشته دارد.

سید دانیال محبی افزود: با توجه به اینکه تفکر توسعه ای و انسان های که به توسعه می اندیشند، بستر توسعه را فراهم می کنند از این رو باید با هم گرایی و هم افزایی بین همه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در سیستان و بلوچستان برای توسعه استان تلاش شود.

وی خاطرنشان کرد: نوع خواسته ها و مطالبات جوانان استان ما با دیگر استان های کشور متفاوت است بنابراین باید متناسب با نیاز آنان در حوزه فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی باید برنامه ریزی و اقدام کرد.

محبی گفت: حضور انسان های فرهیخته، فرهنگی و شخصیت های بزرگ از والاترین امتیازات استان است که باید از این ظرفیت برای توسعه منطقه به نحو احسن استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بیان کرد: امسال همزمان با نوزدهمین نمایشگاه کتاب استان ، چهارمین دوره جایزه کتاب سال سیستان‌ و بلوچستان با تجلیل از نویسندگان برتر آثار برگزار میشود که اتفاق فرخنده ای در عرصه فرهنگ استان بشمار می‌رود.

حسین مسگرانی افزود: خوشبختانه حضور ناشران استانی در این دوره جایزه کتاب سال بسیار چشمگیر بوده بطوری که افزون بر ۱۱۰ عنوان کتاب به دبیرخانه رسید و مورد داوری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امسال همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب در سه شهرستان سراوان، خاش و زهک نیز ویژه برنامه های فرهنگی به اجرا در خواهد آمد، اذعان داشت: در نمایشگاه کتاب امسال استان دستگاه ها و نهادهای مختلف نظیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه های عمومی، مرکز اسناد و کتابخانه ملی، حفظ آثار دفاع مقدس وکنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان آثار خود را در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.