بجستان_ رئیس شواری شهر بجستان گفت: در بجستان نخبگان ارزشمندی داریم که تلاش داریم هر چند فرار نخبگان داریم از فکر و نظر انان در هر جای کشور که باشند استفاده کنیم وشورا به روی همه باز است و هیچ چیز مخفی نیست.

هیچ چیز در شورای شهر بجستان مخفی نیست

به گزارش خبرنگار قدس انلاین، شب گذشته در دومین جلسه کمیسیون های تخصصی شورای شهر بجستان علی اکبرزاده رئیس شورای شهر بجستان گفت: همه با هم برای ساختن شهری آبادباید تلاش کنیم و این امر محقق نخواهد شد مگر با تلاش یکایک مردم و بومی های شهرستان و دلسوزان به وطنشان.

رئیس شورای شهر بجستان افزود: هر چند در حرکتهای رو به جلو مخالفتهایی نیز صورت می گیرد ولی شورای شهر از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به روی همه صاحب نظران و شهروندان باز است و پذیرای پیشنهادات و انتقادات همه عزیزان می باشد و این چیزی نیست مگر اینکه نماینده مردم بودن یعنی اینکه از فکر ها و ایده های جدید حمایت کنیم و فکر و نظر همه را با دیده باز پذیرا باشیم و در شورا هیچ چیزی مخفی نبوده و حضور خبر نگاران نیز ازاد است.

وی گفت: در شهر ستان نخبگانی داریم ولی متاسفانه فرار نخبگان هم داریم و بحران مدیریت در شهرستان را باید از فکر و نظر تمامی همشهریان سراسر کشور جبران کنیم و اگر نبودمطالبه گری بوجود امده در شهرستان را زیاد کنیم و جامعه ای مطالبه گر داشته باشیم نیز بسیاری از مشکلات قابل حل خواهد بود.

وی گفت: با توجه به اینکه کارهای خوبی در اعتبارات سال ۹۷ پیش بینی شده ودر حال پیگیری هستیم از بسیاری نیازهای شهر نیز فراموش نکرده ایم و پی گیر هستیم از جمله بازار روز شهر که بسیار سنتی اداره می شود و برای ساماندهی به آن محیطی جدید در نظر گرفته شده که علاوه بر شهروندان بیش از ۶ هزار مسافر ی که از جاده مواصلاتی تردد می کنند، زمینه حضور و خریدشان در این بازار فراهم شود.

علی اکبر زاده گفت:  علاوه بر بازار روز وتلاش برای غرفه بندی جذاب و جالب ودر خور شان در نظر است بازارچه های محلی و بازارچه ای برای خانواده ها و بانوان نیز تدارک داده شود که بر جذابیت کار نیز بیفزاید.

وی به مکاتبات انجام شده و کارهای صورت گرفته برای ۱۲۰ واحد دامداری شهر و آب شرب و آب کشاورزی نیز اشاره کرد و نامه هایی که برای این منظورکه به به استاندار و سایر ادارات از طرف شورای شهر ارسال شده اشاره و برای حاظرین نیز قرائت نمود.

در این نشست محمد زاده ضمن بیان مطالبی در رابطه با وضعیت آب شهرستان گفت: مشکل آب شهرستان را باید در خود شهرستان حل کنیم و به فکر منابع آب خارجی نباشیم که ممکن است تا سالها این انتظار امکان پذیر نباشد.

وی افزود: بحث توزیع آب بدون هزینه نیز که ممکن است مصرف آب را بیشتر کند و استفاده بهینه از آب در زمینه کشاورزی و مصارف خانگی نیز خود مطالب مهمی است که در این زمینه ها نیز باید فرهنگ سازی و مدیریت شود.

حسین کریمیان عضو شورای قبلی و عضو کمیسیون امور اقتصادی گفت: در ایران قبل از جامعه شناسی نیاز به مردم شناسی است و باید کارها نیز مهندسی اجتماعی داشته باشد زیرا ما نیازمند تسهیل گر اجتماعی هستیم.

وی افزود: تواضع علمی را باید در خودمان نهادینه کنیم و فکر کنیم دیگران هم شاید بتوانند گامی در جهت پیشرفت شهرستان بردارند و این یعنی احترام به همه فکرها و ایده ها.

در ادامه جلسه اعضای کمیسیونهای مختلف مطالب و نظراتی در زمینه های مختلف ارائه و قرار شد از جلسه آینده جلسات کمیسیونها که در قالب چهار کمیسیون ساماندهی شده اند تشکیل و مشکلات شهررا بررسی و نظرات و پیشنهادات خود را به شورای شهر ارائه تا در صورت ارزشمند بودن و تصویب در سطح شهر نیز اجرایی شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.