اراک-مسئول مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز رمز موفقیت ما پیروی و تبعیت از تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری است گفت: دشمن امروز با استراتژی "جنگ ترکیبی" به دنبال ضربه به کشور است.

امروز رمز موفقیت ما پیروی و تبعیت از تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری است

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهدا در مسجد المهدی اراک با اشاره به ضرورت دشمن‌شناسی اظهار داشت: بنابر روایت حضرت علی(ع) این بزرگوار می‌فرمایند که از دشمن پرهیز کنید، به ویژه آن دشمنی که با تو از در صلح و دوستی وارد شده است چون دشمن قصد دارد خودش را نزدیک کند تا از پشت خنجر را وارد کند در نتیجه باید دوراندیش بود و خوش گمانی را کنار گذاشت.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جهان به شکل هسته پیرامون اداره می‌شد و دو قطب قدرت آمریکا و شوروی وجود داشت و هر کدام از این قطب‌ها کشورهایی را تحت نفوذ و سلطه خود داشتند، کشور ما ایران یکی از اقمار مهم آمریکا بود که مزیت‌های زیادی برای آمریکا به دنبال داشت که از این مزیت‌ها می‌توان گفت که کشور ما در شمال آبراه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان قرار داشت و آمریکا از طریق کشور ما می‌توانست مسیر انرژی نفت را کنترل کند و هر کشوری که مازاد نیازش نفت استفاده می‌کرد آمریکا مانع آن می‌شد.

مسئول مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ایران همسایه شوروی بود و آمریکای در مرزهای شمالی ما تمامی سیستم‌های راداری و جاسوسی خود را مستقر کرده بودند و تمامی مکاتباتی که در شوروی انجام می‌شد آمریکا رصد می‌کرد، ایران بازار محصولات آمریکایی بود و ارتش ما ژاندارم منطقه بود و وظیفه داشت متناسب با خواست آمریکا کشورهای منطقه را به خط کند.

پوردستان بیان کرد: برنامه‌ریزی که آمریکا انجام داده بود این بود که اگر روزی ارتش سرخ قصد ورود به کشور ما را داشت و می‌خواست به آب‌های ما دست پیدا کند ارتش ما در مقابل او ایستادگی کند تا ارتش آمریکا و نیروهای وابسته که به آنها ناتو می‌گفتند از اقیانوس هند حرکت کنند و کشور ما صحنه درگیری آمریکا و شوروی شود.

وی ادامه داد: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تمام این مزیت‌ها از آمریکا گرفته شد و آمریکایی‌ها ناراحت به دنبال این بودند که مجدد امکانات را جاری کنند اما نگرانی اصلی آمریکا این بود که انقلاب اسلامی با خود یک ادبیات جدید آورده بود.

مسئول مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: دشمنی ما با آمریکا و دشمنی متقابل آنها با ما یک دشمنی ریشه‌دار است و با نشست و کمیسیون برطرف نمی‌شود، انقلاب اسلامی با خود ادبیاتی مانند استقلال، آزادی، ولایت فقیه، مردم سالاری دینی و حکومت دینی را با خود آورده بود و آمریکای‌ها می‌دانستند که این ادبیات در حوزه مرزهای جغرافیایی ما باقی نمی‌ماند و کشورهای منطقه را تحت شعاع خود قرار می‌دهد به همین سبب تلاش کردند این حکومت نوپا را برانداز کنند.

پوردستان خاطرنشان کرد: از ۲۳ بهمن سال ۵۷ آمریکا کشور ما را تحریم اقتصادی کرد این در حالی است که ما یک کشور وابسته بودیم و هیچ‌ چیز در زمان پهلوی نخست و دوم تولید نمی‌شد و هیچ نداشتیم و تمامی کریدورهای بازرگانی و اقتصادی را در کشور ما بستند  و ما را منزوی کردند و اجازه ندادند هیچ کشوری با ما رابطه داشته باشد و ما هم مجاز نبودیم در هیچ کشوری سفارت‌خانه یا دفتر نمایندگی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: به سرعت موج وسیع ترورهای کور و روشن را در کشور ما راه‌اندازی کردند و شخصیت‌های برجسته نظام را شناسایی و از طریق عوامل نفوذی آنها را ترور می‌کردند و سپس زمانی که به نتیجه نرسیدند یک فراخوان زدند و تمامی اسناد را از داخل و خارج کشور احضار کرده و ناامنی‌های گسترده را در برخی نقاط با محوریت شمال غرب آغاز کرده و ۱۸ ماه کشور را درگیر کردند  و زمانی که به نتیجه نرسیدند یک شخصیت جاه‌طلب به نام صدام را پیدا کردند و به او گفتند که به جمهوری اسلامی ایران حمله کند و پاداشی هم برای وی در نظر گرفته بودند و گفته بودند که اگر بتواند حکومت نوپای جمهوری اسلامی را ساقط کند خوزستان را به خاک او ضمیمه می‌کنند.

مسئول مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: صدام در ۳۱ شهریور سال ۵۹ حمله خود را آغاز کرد، شرایط ابتدای جنگ یک شرایط ویژه بود و ما در ابتدای جنگ تازه انقلاب کرده بودیم  و مردم و مسئولان مشغول بازیابی خود و ساختن کشور بودند و استکبار جهانی کشور ما را تحریم کرده و تمامی مسیرهای اقتصادی و بازرگانی به روی کشور ما بسته شده بود و بخش زیادی از نیروهای مسلح در کردستان درگیر بودند و در مقابل ارتش عراق ۱۲ لشکر و ۴۵ تیپ مستقل مسلح داشت و مازاد نیازش توپ و تانک خریده بود و بیش از ۵۰ هزار مستشار شوروی در کشور عراق بودند.

پوردستان بیان کرد: در جنگ ما و عراق استکبار شرق و غرب در کنار یکدیگر از صدام حمایت می‌کردند و هر جنگی که اتفاق افتاد یک طرف شوروی و طرف دیگر آمریکا بود و در تمام جنگ‌ها شوروی‌ها پشت عراق و آمریکا پشت اسرائیل بود اما در جنگ تحمیلی شوروی و آمریکا با یکدیگر متحد شدند و پشت سر صدام قرار گرفتند و تمامی کشورهای عرب صدام را حمایت مالی و نیروی انسانی می‌کردند اما با همه این شرایط با راهنمایی‌های امام خمینی(ره) و ایثار رزمندگان و حمایت مردم دشمن موفق نشد و ما پیروز شدیم.

وی ادامه داد: اقتصاد پژوهشی آمریکا یک تئوری را مطرح کرد، در آمریکا اتاق‌های فکر نزدیک به دو هزار اتاق وجود دارد که کار اینها رصد آینده است که یکی از این موسسات نظریه را مطرح کرد و گفت درست است که قطب قدرت شرقی از بین رفته اما یک قطب قدرت جدید در حال شکل‌گیری است که اگر آمریکا به آن نپردازد آمریکا را با چالش روبه‌رو می‌کند که این قطب، قطب وحدت جهان شیعه و اسلام است که از وحدت شیعه و سنی ایجاد می‌شود که این موضوع نگرانی آمریکا را به دنبال داشت.

مسئول مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: آمریکا سال‌ها اندیشه کرد که برای جلوگیری از قطب قدرت جهان اسلام چه اقداماتی باید انجام دهد که در نهایت دو اقدامات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را در نظر گرفت.

پوردستان خاطرنشان کرد: در بعد اقدامات نرم‌افزاری معاون سازمان سیا را با یک پول کلان خریدند و از او خواستند نقاط قوت و ضعف شیعه را بررسی کند تا روش‌های ضربه زدن به شیعیان مشخص شود که آن فرد هم دانشمندان زیادی را استخدام کرد و مشخص کردند که چگونه می‌شود بین شیعیان فاصله انداخت.

وی اضافه کرد: در اقدام دیگر مدارس وهابی را در سراسر جهان به ویژه در قاره آسیا برقرار کردن که عربستان هم متولی آن شد و الان هم داعشی‌هایی که در سوریه می‌جنگیدند همه خروجی‌های مدارس وهابی است که عربستان هزینه آن را پرداخت می‌کند.

مسئول مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در حوزه سخت‌افزاری به این نتیجه رسیدند که برای جلوگیری از شکل‌گیری قطب قدرت جهان اسلام خود باید برای مقابله اقدام کنند و یک بهانه‌ای برای ورود به منطقه غرب آسیا باید داشته باشند که عده‌ای طرح حادثه ۱۱ سپتامبر را نوشتند و عربستان پول را تامین کرد و این اتفاق رخ داد و آمریکا وارد منطقه شد.

پوردستان بیان کرد: هدف آمریکایی‌ها از حضور منطقه غرب آسیا حمله به افغانستان و عراق نبود چون اینها ارتشی نداشتند بلکه هدف اصلی حمله به جمهوری اسلامی ایران بود اما زمانی که به کشور ما نگاه کرد دید وجود رهبری هوشمند و دشمن‌شناس که به زیبای سکان‌داری می‌کند و مردم ولایت‌مدار که پشت سر رهبر خود ایستادند و شعار از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن را سر می‌دهد و نیروهای پا به رکاب همه آماده هستند و متوجه شد با وجود این نیروها نمی‌تواند به ایران حمله کند و تا سال ۲۰۱۳ پشت مرزهای ما ایستاد و در نهایت دست از پا درازتر منطقه را ترک کردند و نتوانستند نقشه‌های خود را عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: امروز راهبردی که در مقابل ما پیاده می‌کنند و همه باید مراقبت کنیم جنگ ترکیبی است، امروز آمریکا از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند که لازم است همه ما آمادگی ورود به عرصه را داشته باشیم چون این عرصه‌ای نیست که تنها بخشی از جامعه به آن وارد شوند.

 مسئول مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: یکی از عرصه‌هایی که دشمن علاقه دارد ما را به آن درگیر کند گروهک‌های تروریستی هستند، در سال ۹۳ در یک مدت زمان کوتاه پنج استان را پشت سر گذاشت و یک گام تا قصرشیرین ما فاصله داشت و یکسری نیروهای نفوذی هم داشت تا این نفوذی‌ها شروع به بمب‌گذاری کنند تا داعش  بتواند خود را به مرز ما وارد کند اما وجود فرزندان ولایت‌مدار از اقدام داعش جلوگیری کرد و او را شکست داد.

پوردستان خاطرنشان کرد: امروز ما داعش را خیلی ضعیف در عراق مشاهده می‌کنیم اما داعش‌های که از عراق و سوریه رانده شدند امرو به افغانستان منتقل شدند و نزدیک به ۶ هزار داعشی در افغانستان وجود دارد و یکسری از طالبان هم با داعش بیعت کردند و امروز سه استان افغانستان با داعش درگیر است که این یکی از خطراتی است که ما را تهدید می‌کند.

وی اضافه کرد: یکی از عرصه‌هایی که امروز ما باید توجه ویژه به آن داشته باشند جنگ نرمی است که دشمن به راه انداخته، دشمن روی جنگ سرمایه‌گذاری زیادی کرده و کمتر از جنگ سخت تلاش نکرده است و هزینه‌های زیادی را انجام می‌دهد تا جوان امروز ما به راحتی از تلگرام و فضای مجازی استفاده کند.

جنگ ترکیبی دفاع همه‌جانبه را طلب می‌کند

مسئول مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: آمریکا می‌گوید ما کشوری هستیم که آینده را می‌سازیم و ما می‌گوییم که آینده باید چگونه باشد در نتیجه باید نسبت به این جنگ نرم آگاه بود و مراقبت لازم انجام شود تا دشمن در این هدف خود ناکام بماند.

پوردستان بیان کرد: موضوع دیگر جنگ اقتصادی است که دشمن از طریق تحریم‌ها قصد دارد نارضایتی ایجاد کند و بین مردم و هیئت حاکمه فاصله‌اندازی کند که در این مرحله هم به طور قطع ناکام می‌ماند و همچنین یکی دیگر از جنگ‌ها جنگ بیوتروریسم است که دشمن از طریق محصولات ترکیبی قصد دارد جمعیت‌ها را کنترل کند و امروز داعشی را با جلیقه انتحاری نمی‌فرستند بلکه او را با یک بیماری درگیر می‌کنند تا بتواند به دیگری منتقل کند.

وی ادامه داد: جنگ ترکیبی دفاع همه‌جانبه را طلب می‌کند، نخستین مطلبی که ما برای مقابله با هجمه دشمن باید در نظر بگیریم تبعیت محض از تدابیر مقام معظم رهبری است و هر کسی در غیر مسیر ولایت حرکت کند به طور قطع گمراه می‌شود.

مسئول مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: آنچه که انقلاب ما را به پیروزی رساند و در جنگ و دفاع مقدس موفقیت‌های ما را رقم زد و در این سال‌ها سبب شد ما بتوانیم در مقابل دشمن استکباری ایستادگی کنیم تبعیت از امام خمینی(ره) و تبعیت از مقام معظم رهبری بوده است.

پوردستان خاطرنشان کرد: ریشه اصلی بسیاری از مشکلات ما فاصله گرفتن برخی مدیران و مسئولان از این تدابیر است، چرا یک مدیر و مسئول که به او اعتماد می‌شود و امانت نظام و مردم به او سپرده می‌شود امانت‌داری نمی‌کند و در کوچکترین فرصت از بیت‌المال به نفع شخصی خود استفاده می‌کند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری مسئولان را از هشت آفت بر حذر کرده که این هشت آفت شامل توقف و بی‌حرکتی، خودشیفتگی، خودمحوری، غفلت، اشرافی‌گری، لذت‌جویی، جمع‌ کردن ذخایر دنیوی و تلاش برای کسب محبوبیت است.

مسئول مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: حضرت علی(ع) در یکی از خطبه‌های خود می‌فرماید که ای مردنمایان نامرد و کودک صفتان عقل شما مانند کسانی است که تنها به دنبال خوش‌گذرانی هستند، چقدر دوست داشتم که هرگز شما را نمی‌شناختم چون شناختن شما چیزی جز پشیمانی حاصلی نداشت و سرانجام آن اندوهی غمبار شد که خدا شما را بکشد، کاسه‌های غم و اندوه را جرعه جرعه به من نوشاندید و با نافرمانی رای مرا تباه کردید، که الان هم برخی مسئولان همین اقدامات را انجام می‌دهند.

رمز موفقیت ما تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری است

پوردستان بیان کرد: رمز موفقیت ما تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری است، امروز پاشنه آشیل کشور ما بحث اقتصاد است و دشمن  بر بحث اقتصاد سرمایه‌گذاری زیادی کرده و اگر ما روند را نگاه کنیم مشاده می‌کنیم که در ابتدای انقلاب آمریکا ما را تحریم اقتصادی کرد و در دوره اوباما حلقه‌ها را تنگ‌تر کردند و اسمش را تحریم اقتصادی فلج‌کننده گذاشتند و در زمان ترامپ که مشکل عقلی دارد حلقه تحریم را تنگ‌تر کرده و اسمش را مادر تحریم‌ها گذاشتند و تنها راهی که می‌شود با این تحریم‌ها مقابله کرد همان راهبردی است که فرمانده معظم کل قوا به آن اشاره کردند که همان اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: ما باید وابستگی را به خارج از کشور کم کرده و تولید داخلی را رونق بخشیم و به خودمان  تکیه کرده و در تمامی مصارف صرفه‌جویی داشته و از خود بجوشیم.

مسئول مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: امروز پرچم به دست جوانان سپرده شده و ریش سفیدها برای پرچم‌داری تلاش کردند و امروز پرچم را به دست شما سپردند که شما نشان دادید که پرچم‌داران شایسته‌ای هستید اما پرچم‌داری سخت است، در یکی از جنگ‌ها زمانی که پرچم‌دار حضرت علی(ع) شهید می‌شود عده‌ای خواستار پرچم می‌شوند و می‌فرمایند من این پرچم را به دست کسی می‌دهم که اهل بصیرت و صبر بوده و دشمن‌شناس باشد.

پوردستان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح آمادگی لازم را دارند، تمامی حرکت‌ها در زمین، هوا و دریا در حال رصد بوده و رفتار آنها سنجیده می‌شود و تحلیلی می‌شود متناسب با این تحلیل‌ها ظرفیت‌های دفاعی لازم را در خود می‌بینیم در نتیجه مطمئن باشد که نیروهای مسلح ما هم در عرصه نظامی و هم در عرصه داخلی گروهک‌ها غافل‌گیر نمی‌شوند و از توان بالایی برای نشان دادن اقتدار نظام برخوردار هستند و دل مردم محکم باشد که فرزندان سربازشان با تجربیات خود می‌توانند از نظام دفاع کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.