خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه از دستگاه قضایی می‌خواهیم اخلالگران نظم و امنیت را به اشد مجازات محکوم کند، به تشریح سه خطری که انقلاب را تهدید می‌کند، پرداخت.

اخلالگران نظم به اشد مجازات محکوم شوند/خطر اشرافی گری برای انقلاب

به گزارش قدس انلاین، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا محبوب ترین و بالاترین عمل در نزد خدای متعال است.

وی یادآور شد: امام علی(ع) می فرماید «بالاترین و برترین اعمال در نزد خدای متعال سه چیز است، نخست خالص کردن ایمان، دوم تقوا و خداترسی کامل و سوم یقین ثابت و راستین».

حادثه هواپیمای تهران- یاسوج مصیبت بسیار دردناکی است

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه در هفته گذشته دو حادثه تلخ اتفاق افتاد، گفت: نخست سقوط هواپیمای تهران - یاسوج که در این حادثه تمام ۶۶ سرنشین کشته شدند و مصیبت بسیار دردناکی بود و موجب تاسف و اندوه فراوان ملت ایران شد.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: به خانواده های داغدار به ویژه خانواده سه مسافر لرستانی این هواپیما تسلیت می گوییم؛ ان شاءالله مسئولان تدابیری بیاندیشند تا شاهد اینگونه حوادث تلخ در جامعه نباشیم.

آشوب اغتشاشگران داعش مسلک در تهران

وی با بیان اینکه حادثه دوم در شب شهادت حضرت فاطمه(س) رخ داد و عده ای فریب خورده، متعصب، جاهل و تندرو، اغتشاشگران داعش مسلک آشوبی در خیابان گلستان تهران به پا کردند، تصریح کرد: درخواست غیرقانونی و غیرمنطقی مبنی بر آزاد کردن یک انسان سارق داشتند؛ اجتماع کردند و از سوی دیگر بیگانگان نیز به موضوع دامن زدند و جنایت وحشیانه ای را مرتکب شدند و ۵ نفر در این جریان شهید شدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی ابتدا با خویشتن داری و مماشات برخورد کرد اما این افراد سوء استفاده کردند، دست به آشوب زدند و اعمال بسیار زننده ای از آنها سر زد و موجب به هم زدن نظم و امنیت شدند، افزود: این افراد خسارات مالی فراوان عمومی وارد کردند.

قاطعیت نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه سرانجام نیروی انتظامی با قاطعیت وارد شد و قضیه را جمع کرد، ادامه داد: این حادثه برای مردم ما بسیار سنگین است، کجای دنیا شما سراغ دارید برهم زنندگان نظم و امنیت ۵ نفر از نیروهای مسلح را به شهادت برسانند اما از آنها یک نفر هم کشته نشود.

وی با بیان اینکه از تدابیری که نیروی انتظامی به خرج داد صمیمانه تشکر می کنیم، این افتخاری است برای ایران اسلامی، تصریح کرد: در آمریکا تظاهراتی منجر به درگیری می شود ۱۰ نفر نیروی مردمی کشته می شود و یک نفر از نیروهای پلیس کشته نمی شود.

از دستگاه قضایی می خواهیم که با قاطعیت با اخلالگران نظم و امنیت برخورد کند

خطیب جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه تعدادی از آشوبگران که پنج نفر را کشتند و خسارات مالی و جانی زدند دستگیر شده اند، از دستگاه قضایی می خواهیم که با قاطعیت با اخلالگران نظم و امنیت برخورد کند، افزود: امروز انتظار مردم از دستگاه قضایی قاطعیت است؛ دستگاه قضایی در ماجرای مفسدان اقتصادی برخورد قاطع نکرد، حداقل نسبت به کسانی که آدم کشتند و ۵ نفر را شهید کردند قاطعیت داشته و آنها را به اشد مجازات محکوم کند.

آیت الله میرعمادی افزود: تا کی مردم صبر کنند، انسانی که قاتل باشد، انسانی که مفسد اقتصادی باشد آزادانه زندگی کند؛ صبر مردم هم حدی دارد، امیدواریم دستگاه قضایی این بار بتواند امتحان خوبی پس دهد.

نهاد امور تربیتی نسلی هم تراز با انقلاب تربیت کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ۸ اسفندماه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تدبیر شهیدان رجایی و باهنر نهادی با عنوان نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه این نهاد مسئولیت سنگینی را به دوش گرفت، تصریح کرد: جلوگیری از تفکرات انحرافی و غلط و بسط و گسترش تعلیم و تربیت اسلامی بر عهده این نهاد است؛ امور تربیتی مسئولیت پرورش جوانان پرشور، آرمان گرا، انقلابی و ولایی را به عهده دارد.

آیت الله میرعمادی خاطرنشان کرد: این نهاد باید نسلی را تربیت کند که هم تراز با انقلاب باشد و جوانان را خلاق و متفکر تربیت کند و ارزش های اسلامی و انقلابی را به آنها تزریق کند.

همه باید به تداوم و استمرار انقلاب بیاندیشند

وی به بیانات مهم و ارزشمند رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان شرقی اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب در این سخنرانی مطالب کلیدی و مهمی را در بخش های مختلف بیان کردند؛ مسئله تداوم انقلاب را مورد تاکید قرار دادند.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امروز باید انقلاب بالنده تر و شکوفاتر و زنده تر از گذشته ادامه یابد، گفت: همه باید به تداوم و استمرار انقلاب بیاندیشند؛ دومین مسئله ای که رهبری مورد تاکید قرار دادند آسیب شناسی انقلاب بود؛ اینکه امروز چه خطری متوجه انقلاب است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امروز سه خطر انقلاب را تهدید می کند، تصریح کرد: نخستین خطر مسئله ارتجاع است؛ بازگشت از انقلاب، سست شدن و نادیده گرفتن اهداف انقلاب است؛ انقلابی نبودن جامعه خطر است. گ

تجمل گرایی، کاخ نشینی و فاصله گرفتن از مردم خطری است که انقلاب را تهدید می کند

وی اشرافی گری را دومین خطری که انقلاب را تهدید می کند دانست و ادامه داد: تجمل گرایی، کاخ نشینی و فاصله گرفتن از مردم خطر است. اعتنا نکردن به مشکلات مردم خطر است. خوی طاغوتی گرفتن خطر است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه مردم هوشیار باشند و در برابر کسانی که طاغوتی عمل می کنند بایستند، افزود: خیلی برای ما سنگین است که رهبری به خاطر عدم تحقق عدالت از مردم عذرخواهی کند، دستگاه های دولتی و اجرایی چه می کنند؟ چرا اقدامی برای برقراری عدالت نمی کنند؟ باید جلوی فساد، رشوه خواری و اختلاس گری را گرفت و افشا کرد تا انقلاب حفظ شود.

اقتصاد مقاومتی جدی گرفته نمی شود

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه سومین خطری که انقلاب را تهدید می کند وابستگی به خارج و اتکای به بیگانگان است، گفت: اگر می خواهیم ایران را آباد کنیم باید به دست مردم باشد؛ جایی را سراغ نداریم که به دست بیگانگان در آن آبادانی ایجاد شده باشد؛ باید با تکیه بر مردم و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مشکلات را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه اقتصاد مقاومتی جدی گرفته نمی شود و برنامه ها به سمت تولید و اشتغال نیست.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.