بشرویه -رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه گفت: خشکسالی در شهرستان  بشرویه  به صورت اقلیمی درآمده است که می‌طلبد به سمت و سوی پرورش اقتصادی شتر حرکت کنیم تا بهره مندی بیشتری نصیب تولیدکنندگان شود.

پرورش اقتصادی شتر فرصتی مناسب برای اشتغال زایی در بشرویه

به گزارش قدس آنلاین ، صبح امروز دوره آموزشی ملی پرورش اقتصادی شتر با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر از ۲۰۰ شهرستان سراسر کشور در شهرستان بشرویه و در محل هتل کیان برگزار شد.

در این مراسم «سید حمید عبدی» با گرامیداشت ۵ اسفند روز مهندس و با اشاره به اهداف برگزاری این دوره آموزشی ملی خاطرنشان کرد :یکی از اهداف دوره بالا بردن توان اقتصادی مردم  و پرورش اقتصاد شترداری با توجه به پیشینه والای مردم بشرویه است .

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه افزود: خشکسالی در شهرستان  بشرویه  به صورت اقلیمی درآمده است که می‌طلبد به سمت و سوی پرورش اقتصادی شتر حرکت کنیم تا بتوانیم بهره مندی بیشتری نصیب تولیدکنندگان شود.

وی با اشاره به پرورش اقتصادی شتر هم گفت :پرورش شتر با شیوه اقتصادی در استان ما و به خصوص شهرستان بشرویه باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و در کنار پرورش شتر باید زیرساخت‌های لازم آن از جمله راه اندازی صنایع تبدیلی و فرآوری ،کشتارگاه های ویژه، آزمایشگاه ها برای جلوگیری از نفوذ بیماری‌های شتر و همچنین سایر موارد را راه اندازی شود .

عبدی با اشاره به اینکه ۵۰۰ نفر در این دوره مشارکت و شرکت کرده اند گفت :خوشبختانه حضور بیش از ۵۰۰ نفر در این دوره از سراسر کشور را شاهد هستیم که می توانیم از وجود متخصصین مربوطه بهره مند شویم و ظرفیت بزرگی برای حرکت به سمت توسعه پرورش اقتصادی شتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.