ساوجبلاغ- اولین گردهمایی فرهنگی آموزشی سازمانهای مردم نهاد فعال حوزه فرهنگی ورزش کشور به میزبانی استان البرز آغاز شد.

گردهمایی سازمان های مردم نهاد فرهنگی حوزه ورزش در البرز آغاز شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در مراسم افتتاحیه این گردهمایی که صبح امروز شنبه در مجموعه فرهنگی ایثار شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد معاونان وزیر ورزش و جمعی از نمایندگان سازمان های مردم نهاد فرهنگی حوزه ورزش از سراسر کشور حضور داشتند.

دراین گردهمایی که  تا روز یکشنبه مورخ ۶ اسفند ادامه خواهد داشت موضوعاتی چون نقش آفرینی سازمان های مردم نهاد در توسعه ورزش همگانی و گسترش اخلاق محوری در ورزش بر اساس نظام‌نامه جامع فرهنگی ورزشی کشور که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، مورد بررسی وتبادل نظر قرار می گیرد.

جایگاه خوب البرز در فعالیت اجتماعی جوانان

معاون فرهنگی و پژوهش وزارت ورزش در این مراسم با بیان اینکه ورزش موضوع اجتماعی است که به مشارکت نیاز دارد، گفت: البرز از لحاظ فعالیت های اجتماعی جوانان در جایگاه خوبی قرار دارد.

عبدالحمید احمدی با بیان اینکه تبادل نظر و مشارکت پیرامون توسعه ورزش از اهداف اصلی برگزاری این گردهمایی است، افزود: ورزش موضوع اجتماعی است که به مشارکت نیاز دارد، حضور پر شور مردم در تمام بخش ها توفیق صدچندان را به همراه داشته است.

معاون فرهنگی و پژوهش وزارت ورزش با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت و پتانسیل جوانان در بخش ورزش، تصریح کرد: امید است بتوان فضای جدیدی را در بخش ورزش و نهادهای اجتماعی جوانان رقم بزنیم، از طرفی باید به این نکته نیز اشاره کرد که ایده تشکیل این نشست از استان البرز اخذ شده و این استان در راستای این مهم پیش قدم بوده است.

احمدی گفت: استان البرز از لحاظ فعالیت های اجتماعی جوانان از جایگاه خوبی برخوردار است و سمن های فعالی در این منطقه وجود دارد که در حوزه ورزش مشارکت خوبی دارند.

وی با اعلام اینکه مجمع ملی جوانان در شیراز تشکیل شده است لذا باید بتوان ظرفیت های بالقوه در این بخش را فعال کرد، گفت: در حوزه های فرهنگی و اجتماعی مادامی که ظرفیت های مردمی فعال نشود و این موضوع بسیار مهم اجتماعی و مردمی نشود به توفیقی دست نخواهیم یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.