یزد- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد گفت: کشور ایران در افق ۱۴۰۴ باید به اولین قطب علمی منطقه تبدیل شود و برای تحقق این امر در جامعه باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی گسترش پیدا کند .

گسترش فرهنگ کتابخوانی کشور را به قطب علمی منطقه تبدیل می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی  پیش از ظهر شنبه در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه  کتاب استان یزد اظهار داشت : نمایشگاه های کتاب به نوعی جشن دانایی  محسوب می شوند  و امروز برگزاری این نمایشگاه برای مردم دارالعباده یزد  به منزله برگزاری جشن دانایی می باشد .

 وی افزود: همه ما نیازمند مطالعه و دانستن هستیم  و بر این اساس  لازم است فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور ترویج شود مردم با وجوه مختلف کتاب آشنا شوند .

 حشمتی تصریح کرد: کتاب مجموعه ای نفیس و ارزشمند از تفکر و اندیشه می باشد و در فرهنگ اسلامی قرآن کتاب آسمانی ما  با ارزش ترین کتاب می باشد و ما به تنهایی با فضای مجازی و دیگر رسانه باسواد نمی شویم  هر چند این رسانه ها  آگاهی ما را افزایش می دهند ولی کتاب اندیشه افراد را بارور می سازد .

مشاورزیر فرهنگ و ارشاد گفت : طبق اسناد بالادستی کشور ایران باید در افق ۱۴۰۴به قطب اول علمی در منطقه تبدیل شود و برای  تحقق این امر درجامعه باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی گسترش پیدا می کند .

 این مسئول خاطرنشان ساخت:  ما در همه زمینه نیازمند دانستن و افزایش آگاهی می باشیم  و اکنون زمان مناسبی است که فرهنگ کتابخوانی را در جامعه ترویج دهیم .

حشمتی ادامه داد:  رسانه ها بخشی از سواد ما را تشکیل می دهند  و اما واقعیت امر این است که  کتاب خود را پویا می کند  و همه لشکریان عقل در کتاب و همه لشکریان نادانی و جهل  در تاریکی هستند و امید است مردم بتوانند با ترویج کتابخوانی در این راه قدم بردارند .

هدف برگزاری نمایشگاهای استانی توزیع عادلانه کتاب در تمام کشور می باشد

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم در این مراسم اظهارداشت: یکی از الزامات ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه  در دسترس بودن  کتاب برای همه اقشار جامعه می باشد  و از اهداف برگزاری نمایشگاها توزیع عادلانه کتاب  در تمام کشور می باشد و کتابهایی که در این نمایشگاه ها عرضه می شود با ۳۰درصد تخفیف ارائه می شود .

علی غیاثی ندوشن افزود: یکی از برکات نمایشگاههای استانی توزیع عادلانه خدمات فرهنگی می باشد و برگزاری این نمایشگاهها از برکات پیروزی انقلاب می باشد .

وی تصریح کرد: نمایشگاه های کتاب دراستان یزد همیشه با استقبال خوب مردم مواجه شده  و یزد در رتبه های بالایی قرار دارد.  

غیاثی افزود: یزد در طرح های کتابخوانی  که در سال گذشته توسط وزارت فرهنگ و ارشاد برگزارشد  جزو استانهای  فعال بوده و در طرح روستاهای دوستدار کتاب ، روستاهای یزد همیشه به مراحل پایانی راه یافته اند و امسال هم روستاهای یزد به مراحل نهایی رسیدند، امیدواریم روستاهای یزد بتوانند  به عنوان روستای دوستدار کتاب در این دوره معرفی شوند .

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:استان یزد جزء ۵استان برتر و کاندیدای پایتخت کتاب ایران شده  و امید است با اقدامات مناسب استان بتواند عنوان پایتخت کتاب ایران را کسب نماید .

وی در مورد دهمین نمایشگاه کتاب استان افزود: از تعداد ناشرانی که در استان حضور دارند  ۱۵ناشر در این نمایشگاه حضور دارند و ۷۹هزار و ۳۰۰عنوان کتاب از ناشران داخلی و ۱۶هزارو ۸۰۰عنوان  کتاب از ناشران خارجی  در این نمایشگاه حضور دارند .

دهمین نمایشگاه کتاب استان یزد و سیصدو شصت و پنجمین نمایشگاه کتاب یزد  صبح شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون استاندار و جمعی از مسئولان استانی و علاقه مندان کتاب در محل دائمی نمایشگاهی استان یزد به مدت یک هفته آغاز بکار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.