رییس مرکز ملی  توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای خرید و استفاده از ادوات نوین کشاورزی، تسهیلات ۴ تا ۶ درصدی به کشاورزان پرداخت می شود. 

کشاورزان برای خرید ادوات وام با سود ۴ تا ٦ درصد می‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین، کامبیز عباسی در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی نهاده ها، ماشین آلات و مکانیزاسیون کشاورزی اظهار داشت: در گذشته  ۴۰۰ لیتر محلول سم در هکتار  مصرف می شد که با استفاده از سمپاش توربین های زراعی این میزان را به ۲۰۰ لیتر در هر هکتار رسانده ایم و تلاش می کنیم باز هم این عدد را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از سیاست های ما این است که با مناسب شدن سرعت عملیات سمپاشی و افزایش روش عرض بوم ها، شاهد لهیدگی محصولات تولیدی نباشیم، افزود: این بدان معنی است که بوم هایی که در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرند بین مضارب ۶ هشت تا ۱۲ هستند و سعی داریم آن را به بیش از ۳۰ متر برسانیم تا با یک بار تردد ماشین بتوانیم سطح و حجم وسیعی را سمپاشی کنیم.

به گفته رئیس مرکز ملی توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد یکی از این سمپاشی ها، سمپاش پنج هزار لیتری است که توسط تولیدکننده داخلی در حال تولید است.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:برای خرید و استفاده از ادوات نوین کشاورزی، تسهیلات ۴ تا ۶ درصدی به کشاورزان پرداخت می شود.

عباسی اضافه کرد: یکی از روشهای ما سمپاشی ۵ هزار لیتری است که توسط تولیدکنندگان داخلی در حال تولید و روش دیگر آن است که سمپاشی به جای آنکه با یک نازل انجام  با نازل‌های متعددی این کار به صورت جداگانه انجام شود.

وی گفت: ماشین‌آلات خارجی ۴ برابر ماشین‌آلات داخلی قیمت دارند و ما با پیشرفتی که در تولید این محصولات داشتیم توانستیم نیاز کشاورزان با قیمت‌های کمتری تامین کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.