اهواز_ عضو هیئت مدیره و مسئول کمیته امور استانهای انجمن روابط عمومی ایران گفت: سمینار بین المللی CSR مسولیت اجتماعی دولت و توسعه پایدار برای اولین بار در خوزستان با حضور مسئولان خارجی و داخلی فردا برگزار می شود.

برگزاری نخستین سمینارCSR  مسئولیت اجتماعی در خوزستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عضو هیئت مدیره و مسئول کمیته امور استانهای انجمن روابط عمومی ایران در نشست خبری باموضوع سمینار بین المللی CSR مسولیت اجتماعی دولت و توسعه پایدار با حضور سفیر کره جنوبی آقای هو ، نماینده اتحادیه اروپاه مارتین و رایزن بازرگانی کره جنوبی و مشاور وزیر نفت میان بهمراه اساتید کشوری و مهیمانان وزارت و مدیر روابط عمومی استانداری تهران امروز ظهر در اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه اولین سمینار در حوزهCSR مسئولیت اجتماعی در خوزستان است، اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی معنایی فراتر از این دارد که در محافل، همایش‌ها و جلسات مختلف به آن پرداخته می‌شود.

سید فضل الدین موسوی افزود: به اعتقاد ما هر اجتماعی سیستماتیک که از آن جامعه پیرامونی خودش نفع می‌برد نسبت به آن جامعه مسئولیت دارد، شرکت خصوصی یا دولتی باشد. برای مثال مسئولیت اجتماعی شامل مراکز علمی(دانشگاهها)،سازمان های عمومی غیرانتفاعی(شهرداری)، نهادهای حاکمیتی و شرکت‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: منتها ما در این سمینار و در گام اول به مسئولیت اجتماعی پرداخت این چون که CSR مسئولیت اجتماعی منحصر در شرکت ها و در ایران تعریف خاص خود را دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: استان خوزستان یک استان صنعتی خیز است در واقع در برگیرنده شرکتهای بزرگ در ایران هست و انتظار داریم در این سمینار مفهوم جامعه مسئولیت اجتماعی در بین مسئولان، مدیرعاملان و مدیران شرکت ها جا بیفتد.

عضو هیئت مدیره و مسئول کمیته امور استانهای انجمن روابط عمومی ایران  در این سمینار می‌خواهیم مفهوم مسئولیت اجتماعی، وظایف و جایگاه در جامعه را تبعین کنیم. اکنون وضعیت مطلوبی در وضع موجود نداریم. در وضعیت مطلوبی هر شرکت باید بداند مسئولیت چیست و به آن عمل کند این رویکرد کلی ما در سمینار است.

بخش عمده مسئولیت اجتماعی شرکتها عمل می شود اما در مسیر درست باید هدایت شود

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان یک مجموعه به هم پیوسته از فرصت‌های بی‌نظیر است عنوان کرد: منابع زیر زمینی و رو زمینی، جاذبه طبیعی، گردشگری وهمچنین صنعت نفت ایران از شهر مسجد سلیمان شروع شده است.

سعیدرضوانی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد نفت در خوزستان تولید می‌شود و مجموعه وابسته به نفت مثل پتروشیمی‌ها و صنایع جانبی در استان با ظرفیت خوبی مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه یک سوم آب های جاری کشور در استان خوزستان است  خاطرنشان کرد: در بخش صنعت برق و صنعت کشاورزی استان جزو استان های پیشرو در کشور به شمار می‌آیند و استان خوزستان به لحاظ اعتبارات عمرانی و اعتبارات ملی دومین استان در این زمینه در کشور است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه این حجم عظیم سرمایه ها و پروژه های ملی و بخش خصوصی در خوزستان اجرا می شود گفت: نیاز به مسئولیت اجتماعی در خوزستان متمایز می کند

رضوانی ادامه داد: منابع تولید در مورد مسئولیت اجتماعی به زبان فارسی و لاتین و مجموعه های مختلف موجود است اما آن چیزی که مهم است عمل به مسئولیت اجتماعی است

وی با اشاره به اینکه تصمیم استاندار بر این است که عمل به مسئولیت اجتماعی را در فضای واقعی ما ببینیم و مردم احساس کنند. تصریح کرد: بخش عمده مسئولیت اجتماعی شرکتها عمل می شود اما در مسیر درست باید هدایت شود و هدفمند شود.

این مقام مسئول درپایان اذعان داشت: این سمینار می‌توانند یک زمینه ای بسیار خوبی برای اینکه آموزش های لازم انجام شود به شمار آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.