تبریز- نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در دوره ابتدایی حمایت کرد.

حمایت مجلس از حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

به گزارش قدس آنلاین، مسعود پزشکیان ظهر امروز شنبه در جلسه هم اندیشی مدیران مدارس جامع زیست محیطی و کمیسیون توسعه پایدار کلانشهر تبریز در واکنش به مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر از حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی از دوره ابتدایی گفت: امروز روند آموزش در دنیا تغییر کرده و جداسازی دانش آموزان از نظر علمی مردود شناخته شده است.

وی ادامه داد: ما باید با همفکری و همراهی هم محیط آموزشی کشور را دگرگون کنیم و قطعا شاداب سازی فضای مدارس و برخورداری برابر دانش آموزان از آموزش سبب موفقیت بیشتر سیستم آموزشی کشور خواهد شد.

پزشکیان تصریح کرد: در این راستا بنده به عنوان نماینده مردم از این مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش و اقدام جدی اخیر وزیر آموزش و پرورش قاطعانه حمایت می کنم و معتقدم جداسازی دانش آموزان به نفع تعلیم و تربیت نیست و تمامی دانش آموزان باید از آموزش های برابر برخوردار شوند.

وی با اشاره برخی فضاسازی مخالفان که اکثر از موسسات آموزشی می باشند، گفت: این ها به فکر دانش آموزان و تعلیم و تربیت کشور نیستند و تنها به فکر پر کردن جیب خود به هر طریق ممکن هستند.

پزشکیان افزود: اگرتمام برنامه ها وطرح های ریخته شده در حوزه محیط زیست اجرا شود قطعا به اهداف ترسیم شده خواهیم رسید.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکودر مجلس شورای اسلامی ادامه دادا: محیط زیست یکی از محورهای اساسی توسعه پایدار بوده و عدم توجه به آن باعث چالش جدی خواهد شد.

طرح جامع زیست محیطی در ۳۰ مدرسه استان برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: طرح جامع زیست محیطی به صورت پایلوت در ۳۰ مدرسه استان اجرا شده و درصدد توسعه این طرح هستیم.

جعفر پاشایی افزود: آموزش وپرورش استان با ۴۵ هزار معلم و۷۰۰ هزار دانش آموز، رسانه ی بسیار بزرگ و قوی برای کمک به محیط زیست وکاهش آلودگی محسوب می شود.

گفتنی است جلسه هم اندیشی مدیران مدارس جامع زیست محیطی و کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست کلانشهر تبریز با حضور پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.