رشتخوار -رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار گفت:در سال جاری در بحث صنایع دستی تا کنون ۶۰۰ میلیون تسهیلات به طرح های اشتغال زایی صنایع دستی از سوی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار اعطاشده است.

تسهیلات اشتغال زایی صنایع دستی شهرستان رشتخوار پرداخت شد

کاظم کامیاب به خبرنگار قدس آنلاین روز یکشنبه  گفت: ایجاد و حمایت از اشتغال در حوزه های گردشگری و صنایع دستی در تمام شهرستان با جدیت پیگیری می شود.
وی  اظهار داشت: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی، خانه مسافر، کارگاه های صنایع دستی، بازارچه های صنایع دستی، سفره خانه های سنتی و… از پیشنهاداتی است که اداره میراث فرهنگی به کارآفرینان و جویندگان شغل در روستاها پیشنهاد داده و در حمایت از آنان برنامه های مشخصی را ارائه می دهد.

کامیاب  از صدور ۵۰مجوز مشاغل خانگی و کارت هنرمندان صنایع دستی  درشهرستان رشتخوار خبر دادو گفت:برای  زیر ساخت های گردشگری ایجاد سرویس بهداشتی، دسترسی آسان به مسیرها و محوطه های بناهای تاریخی و گردشگری در شهرستان رشتخوار به جدیت پیگیری می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار با ذکر این که بیش از ۲۵۰ محوطه و اثر تاریخی  در شهرستان وجود دارد اظهار داشت: از این تعداد ۲۱ اثر ملی ثبت شده  که، با توجه به قدمت بالا و وجود آثار و ابنیه تاریخی فراوان در سطح شهرستان رشتخوار این مسئله نیازمند توجه بیشتر سازمان میراث فرهنگی است.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار  گفت:در جهت حفظ و ماندگاری برنامه ها، آثار و بقایای تاریخی شهرستان رشتخوار مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان در حال پیگیری و ثبت ۱۱ اثر دیگر  این شهرستان در آثار ملی است.

 وی گفت: در سال جاری مسجد جامع شهر رشتخوار، و ارگ تاریخی سنگان با ۳۳میلیون تومان مرمت شده است.

کامیاب  اظهار داشت:در حال حاضر  باسازی گلدسته های پل تاریخی سالار  وترمیم و باسازی شاه سنجان، و آب انبار دو قلو در شهر رشتخوار   از اولویت  کاری ماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.