اصفهان- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: مصلای شهر اصفهان در دهمین روز از اسفندماه سال جاری میزبان برگزاری شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم است.

شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرآن کتاب پیامبر و تنها کتاب آسمانی است که به عنوان یک معجزه بزرگ هیچ تحریفی در آن ایجاد نشده است.

وی افزود: افتخار نظام و مردم ما به این است که همه دستورات زندگی را از قرآن فرا می گیریم و نظام ما بر اساس دستورات قرآن تشکیل شده و باید پیش رود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین عرصه های کار فرهنگی، کار قرآنی است که در ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اقدامات زیادی در این راستا انجام شده است، تصریح کرد: هر چه پیش می رویم احساس می کنیم باید بیشتر در حوزه قرآن تلاش کنیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان پرچمدار گسترش فرهنگ قرآن توصیه های زیادی برای گسترش فرهنگ قرآنی کرده اند از جمله اینکه ما باید در کشور حداقل ۱۰ میلیون نفر حافظ کل قرآن داشته باشیم، از این رو باید سهم استان از این آمار استخراج شود و بعد همه تلاش کنند تا به نقطه مطلوب برسیم.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به برگزاری شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در اصفهان گفت: یکی از ویژگی های منحصر به فرد آزمون امسال، اتحاد، همدلی، هماهنگی و اجرای مشترک این رویداد بزرگ فرهنگی و قرآنی است، در واقع در کنار همه اهدافی که برای آزمون وجود دارد، امسال یکی از اهداف مهم ایجاد همدلی و انسجام بین متولیان فعالیت های قرآنی است که محقق شد.

وی ادامه داد: سال های قبل آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم توسط دستگاه های مختلفی برگزار می شد، اما امسال این رویداد مهم فرهنگی با اشتراک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امو خیریه برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: معتقدیم هر چه بخش های فرهنگی با هم منسجم تر فعالیت کنند، نتیجه بهتری می گیرند.

حضور گسترده شرکت کنندگان از ۳ ساله تا ۷۶ ساله

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در این نشست خبری اظهارکرد: مهمترین اهداف شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت های سازمانی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکردآموزشی مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان جوانان و نوجوانان برای فراگیری مفاهیم قرآن و عترت، بروز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته های مختلف قرآنی، شناسایی و معرفی نخبگان و استععدادهای درخشان قرآنی در گروه سنی جوانان و نوجوانان است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی افزود: شرکت کنندگان در این دوره در ۳۲۴ رشته شامل حفظ سوره های واقعه و ملک، ترجمه و مفاهیم قرآن در سطح یک و دو، مفاهیم صحیفه سجادیه و خطبه فدکیه، انس با قرآن به صورت الکترونیکی، درک معنا و تدبر در قرآن به صورت الکترونیکی به رقابت می پردازند.

وی مسن ترین شرکت کننده را ۷۶ ساله در رشته حفظ ۵ جزء و خردسال ترین شرکت کننده را ۳ ساله در حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم اعلام کرد و گفت: برای شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم ۲۴۱ هزار نفر ثبت نام کردند که تعداد ۲۹ هزار و ۳۴۸ نفر آنها از استان اصفهان هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: در این دوره به تمام شرکت کنندگانی که امتیاز بالای ۹۵ را در تمامی رشته ها کسب کنند، لوح تقدیر اعظا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.