کرج - مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان البرز از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در البرز برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی در نشست خبری مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که صبح امروز یکشنبه برگزار شد، با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه و اداره کل فرهنگ و ارشاد کنار هم فعالیت می کنند، اظهار کرد: امسال این تدبیر در وزارتخانه اتخاذ شد تا این برنامه قرآنی به شکل مشترک وبا همکاری اوقاف و اداره کل فرهنگ و ارشاد باشد.

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه آزمون قرآنی  کتبی و شفاهی برگزار خواهد شد، گفت: این آزمون به عنوان کنکور قرآنی  کشور محسوب می شود و به نوعی ثمره برنامه های قرآنی که در یک سال داشتیم را در این آزمون ها خواهیم دید.

وی در ادامه گفت: آزمون کتبی در ۱۰ اسفند برگزار خواهد شد و آزمون شفاهی قرآنی از ۱۲تا ۱۸ اسفند ماه به انجام خواهد رسید.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از سازمان های وابسته با اداره ارشاد اداره کل اوقاف می باشد، اظهار کرد:

امسال  این آزمون در شهرستان های استان البرز برگزار می شود که این آزمون به صورت کتبی در دو نوبت صبح و در حفظ  وقرآن خوهاد بود.

مدیر کل فرهنگ وارشاد البرز با بیان اینکه در آزمون امسال  ۸ هزار و ۷۳۷ نفر شرکت کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۵ هزار و ۹۷۲ نفر خانم و ۲ هزار و ۷۶۵ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند، که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۱۵ درصدی شرکت‌کنندگان هستیم.

مقدم اضافه کرد: در این آزمون ۸۰درصد حفظ و قرآئت قرآن و۱۴درصد در رشته های مفاهیم قرآنی و بقیه در  معارف ونهج البلاغه و صحیفه سجادیه شرکت می کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز افزود : شرکت کنندگان بخش شفاهی در  استان البرز ۲هزار و۴۸۲نفر و بخش حفظ قرآن۴هزار و ۷۵۵نفر، مفاهیم و معارف  هزار و ۱۲۱‌نفر است همچنین در بخش الکترونیکی ۱۶۵نفر شرکت کرده اند .

مقدم با بیان اینکه ۴ هزار و ۱۶۲ نفر در مؤسسات قرآن و عترت اداره کل ارشاد شرکت می کنند، افزود: تعداد ۳ هزار و ۹۶۱ نفر در اداره ارشاد و بقاع متبرکه ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین ۶۱۳ نفر نیز به‌صورت آزاد شرکت کرده‌اند.

وی در پایان افزود:  هر داوطلب مبلغ ۵هزار تومان بصورت الکترونیکی باید پرداخت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.