عدم رسیدگی به عملکرد مدیران اجرایی در طول زمان مدیریت و پس از آن مسئولین اجرایی را به جای پاسخگو نمودن به عملکرد خود، در جایگاه مدعی نشانده و خسارات وارد از سوی مدیران سابق و مدعیان امروز را جبران نشده باقی گذاشته است.

عدم رسیدگی به عملکرد مدیران اجرایی آنان را در جایگاه مدعی می‌نشاند/ روسای جمهور سابق و فعلی پاسخگو باشند

به گزارش قدس آنلاین، فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب ایران با صدور بیانیه‌ای بر لزوم برخورد با برخی اظهارات مقامات سابق و فعلی و حاشیه‌های آن پرداخت.

در ابتدای این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی ایران، ثمره زحمات و تلاش‌های مردم مستضعف و رنج‌کشیده ایران تحت رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (دام عزه) برای برپایی عدالت بوده است. در این میان، اگرچه مردم ایران هزینه‌های زیادی را تابحال برای پایداری بر آرمان‌های انقلاب پرداخت کرده‌اند، اما برخی مسئولین بلند پایه کشور در دوران مختلف که می‌بایست پاسخگوی مطالبات بحق مردم باشند، وحدت‌شکنی و فرافکنی را سرلوحه روزگار خویش قرار داده‌اند.

در این بیانیه آمده است: جای بسی تأسف است که ثمره خون شهیدان به دست افرادی قرار گرفته که مطامع خود را در پوشش مطالبات مردمی مطرح ساخته و نهادها و ساختارهای قانونی کشور را به زیر سئوال می‌برند. واضح است که هدف این قبیل افراد از طرح مسائل تفرقه‌انگیز، فرار از پاسخگویی در خصوص عملکرد خودشان می‌باشد.

 فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب ایران در این بیانیه آورده است: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند انتقاد از هیچ شخص و نهاد و عنوانی در جمهوری اسلامی ممنوع نیست، اما پیگیری اهداف ساختارشکنانه و به زیر سئوال بردن مشروعیت ارکان نظام نه انتقاد بلکه خیانتی نابخشودنی است.

این بیانیه ضمن اشاره به اینکه فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب ایران ضمن محکوم کردن این حرکات مذبوحانه، آن را نتیجه عدم نظارت و پاسخگویی مسئولین اجرایی نسبت به عملکرد خود و تسامح و تساهل بیش از اندازه قوه قضائیه نسبت به برخورد با این اقوال و اعمال هنجارشکنانه می‌داند، تاکید کرده است: عدم رسیدگی به عملکرد مدیران اجرایی در طول زمان مدیریت و پس از آن اشکالی آشکار در ساختار اجرایی کشور است که مسئولین اجرایی را به جای پاسخگو نمودن به عملکرد خود، در جایگاه مدعی نشانده و خسارات و آسیب‌های وارد از سوی مدیران سابق و مدعیان امروز را جبران نشده باقی گذارده است.

این بیانیه می‌افزاید: این رویه در خصوص مدیران فعلی نیز جاری بوده و به جای مکلف ساختن آنان به پاسخگویی نسبت به وعده ها و عملکرد خود، آنان را در مقام مدعی و منتقد قرار داده است. امروز باید کسانی که علی‌رغم تذکرات پیاپی و هشدارهای فراوان، آب خوردن مردم را هم به مذاکره با آمریکا مرتبط کرده و با پذیرش تمام مسئولیت‌ها، عنان تمام مسائل اقتصادی و اجتماعی کشور را به مذاکره با شیطان بزرگ منوط کرده بودند، توضیح دهند که تخریب صنعت هسته‌ای، چه دستاوردی برای اقتصاد کشور داشته است.

 فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب ایران با تاکید بر اینکه اگرچه شفاف سازی عملکرد قوه قضاییه مطالبه‌ای عمومی است، لیکن روسای جمهور سابق و فعلی می‌بایست در خصوص ناکارآمدی و فساد دولت‌های‌شان پاسخگو باشند، اشاره می‌کند: انتظار ملت مسلمان ایران از قوه قضائیه آن است که در تصمیمات قضائی خود تسریع نموده و به عنوان مدعی‌العموم نسبت به اجرای وظایف خود در برخورد با هنجارشکنی و قانون‌گریزی عمل نموده و در اولین زمان ممکن نسبت به اطلاع رسانی و آگاه‌سازی مردم اقدام نماید.

در انتهای این بیانیه آمده است: قضاوت صحیح و سریع قوه قضائیه نسبت به مسائل مطرح در جامعه، مانع از تشویش اذهان عمومی و صدمه به اعتماد مردم گردیده و فرصت طرح شبهه و شایعه را از رسانه‌های معاند داخلی و خارجی و دشمنان اسلام و انقلاب خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.